BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GK-106Türk Dili 2Zorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize bir konu hakkındaki görüşlerini yazıya dökebilmek, özel günlerle ilgili etkinliklerde metinler hazırlayabilme doğru, güzel konuşma yeteneklerini geliştirmek, dil ve anlatımla ilgili eksikliklerini gidermek, anlatım biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
öğt.gör.tuğba akkoyun
Öğrenme Çıktıları
1 Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını, sözlü ve yazılı anlatabilme
2Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanabilme
3 Sözcük dağarcığının geliştirilmesi
4 Yazı türlerini uygulayabilme
5 Sözlü ve yazılı metinlerinin uygulanabilmesi
6 Türkçe bilim sanat ve kültür yayınlarını okuyup anlayabilme
7 Türk dünya edebiyatı ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinleri karşılaştırabilme
8 Bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Türk Dili'nin etkin şekilde kullanılması ve iş hayatında uygulanabilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı
2 Yazım kuralları ve uygulaması
3 Noktalama işaretleri ve uygulaması
4 Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri
5 Anlatım türleri, biçimleri ve uygulaması
6 Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi
7 Ara sınav
8 Kompozisyonla ilgili genel bilgiler
9 Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması
10 Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar)
11 Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazıları,diğer yazılı anlatım türleri)
12 Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri)
13 Sözlü kompozisyon türleri(Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri
14 Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar
15final sınavı
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı19090
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ24     
ÖÇ35     
ÖÇ44     
ÖÇ55     
ÖÇ64     
ÖÇ75     
ÖÇ84     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek