Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-106 | Türk Dili 2 | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize bir konu hakkındaki görüşlerini yazıya dökebilmek, özel günlerle ilgili etkinliklerde metinler hazırlayabilme doğru, güzel konuşma yeteneklerini geliştirmek, dil ve anlatımla ilgili eksikliklerini gidermek, anlatım biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
öğt.gör.tuğba akkoyun |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını, sözlü ve yazılı anlatabilme | 2 | Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanabilme | 3 | Sözcük dağarcığının geliştirilmesi | 4 | Yazı türlerini uygulayabilme | 5 | Sözlü ve yazılı metinlerinin uygulanabilmesi | 6 | Türkçe bilim sanat ve kültür yayınlarını okuyup anlayabilme | 7 | Türk dünya edebiyatı ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinleri karşılaştırabilme | 8 | Bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Türk Dili'nin etkin şekilde kullanılması ve iş hayatında uygulanabilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı | | | 2 | Yazım kuralları ve uygulaması | | | 3 | Noktalama işaretleri ve uygulaması | | | 4 | Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri | | | 5 | Anlatım türleri, biçimleri ve uygulaması | | | 6 | Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Kompozisyonla ilgili genel bilgiler | | | 9 | Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması | | | 10 | Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar) | | | 11 | Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazıları,diğer yazılı anlatım türleri) | | | 12 | Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri) | | | 13 | Sözlü kompozisyon türleri(Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri | | | 14 | Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar | | | 15 | final sınavı | | | 16 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaynaklar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | 4 | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | ÖÇ6 | 4 | | | | | | ÖÇ7 | 5 | | | | | | ÖÇ8 | 4 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|