Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-103 | Eğitim Sosyolojisi | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kültür, aile, ekonomi, devlet, din, hukuk gibi sosyal kurumlar ile toplumsal yapı arasındaki ilişkilerin, toplumun gelişmişlik düzeyi ile eğitim sistemi arasındaki ilişkinin anlaşılmasını sağlamak, eğitimin kalkınmadaki rolü hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
öğt. gör.üstün türker |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve gelişimini açıklayabilecek. | 2 | Eğitimin ve okullarin toplumsal işlevlerini değerlendirebilecek. | 3 | Eğitim sistemlerini ve okulları anlamada sosyolojik bakış açısını kullanabilecektir. | 4 | Sosyolojik bakış açısını tanımlar. | 5 | Sosyolojik bakış açısını eğitim alanına uyarlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
İnsan ve toplum hayatına sosyolojik ve psikolojik yaklaşımlar, toplum ve kültürle şahsiyet arasındaki ilişki- tarih ve biyografi arasındaki ilişki, sosyal yapı, sosyal kurum, sosyal rol ve sosyal statü, sosyal tabakalaşma ve sosyal hareketlilik, toplum, kültür, aile ve okulun sosyalizasyon süreciyle ilişkisi,Türk toplumunun değişmesi, modernleşmesi, sanayileşmesi, kalkınması, demokratikleşmesi ve batılılaşması süreçlerinin Türk eğitim sistemine etkileri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim sosyolojisi dersinin içeriği
2 Eğitim sosyolojisinin temel kavramları, eğitim sosyolojisine giriş, eğitim sosyolojisinin gelişimi
3 Eğitim sosyolojisinin önemi ve diğer bilimlerle ilişkisi
4 Kültür ve sosyal yapının eğitime etkileri
5 Eğitim ve sosyoloji arasındaki ilişki
6 Eğitim sosyolojisinin diğer bilimlerle ilişkisi
7 ara sınav
8 Eğitim sosyolojisinde makroteoriler
9 bir toplumda eğitim sisteminin ekonomi, siyaset, din ve hukuk ile ilişkisi.
10 Eğitim sosyolojisinde eleştirel ve feminist yaklaşımlar
11 Sosyolojinin öğretmen eğitimindeki rolü
12 Genel tekrar
13 Eğitim sosyolojisinin diğer bilimlerle ilişkisi
14 yıl sonu sınavı | | | 2 | Eğitim sosyolojisinin temel kavramları, eğitim sosyolojisine giriş, eğitim sosyolojisinin gelişimi | | | 3 | Eğitim sosyolojisinin önemi ve diğer bilimlerle ilişkisi | | | 4 | Kültür ve sosyal yapının eğitime etkileri | | | 5 | Eğitim ve sosyoloji arasındaki ilişki | | | 6 | Eğitim sosyolojisinin diğer bilimlerle ilişkisi | | | 7 | ara sınav | | | 8 | Eğitim sosyolojisinde makroteoriler | | | 9 | bir toplumda eğitim sisteminin ekonomi, siyaset, din ve hukuk ile ilişkisi. | | | 10 | Eğitim sosyolojisinde eleştirel ve feminist yaklaşımlar | | | 11 | Sosyolojinin öğretmen eğitimindeki rolü | | | 12 | Genel tekrar | | | 13 | Eğitim sosyolojisinin diğer bilimlerle ilişkisi | | | 14 | yıl sonu sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- Tezcan, M., (2006). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|