BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB-101Eğitime GirişZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik, toplumsal, felsefi, ekonomik, tarihi, hukuki temelleri, Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Sorunları, eğitimde yeni anlayış ve radikal görüşler konularında giriş niteliğinde bilgi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sermet TOKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Eğitimle ilgili temel kavramları kavrayabilir.
2Eğitimin temel disiplinleriyle ilişkisini analiz edebili
3Eğitimin başlıca işlevlerini kavrayabilir.
4Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklayabilir
5Türk Eğitim Sisteminin yapısını ve sorunlarını kavrayabilir.
6Öğretmen yetiştirme yaklaşımı ve uygulamalarını açıklayabilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Eğitimin temel kavramları, bir bilim olarak eğitimin temelleri (felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik) , eğitimin tarihsel gelişimi, eğitim bilimlerinde yöntem, eğitimin işlevleri, eğitim bilimleri bakış açısıyla toplumsal değişme ve yenileşme, bir meslek olarak öğretmenlik, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim ile ilgili temel kavramlar
2Eğitimin tarihsel temelleri
3Eğitimin felsefi temelleri
4Eğitimin sosyolojik temelleri
5Eğitimin psikolojik temelleri
6Eğitimin hukuki temelleri
7Eğitimin bilimsel,politik temelleri
8Arasınav
9Türk milli eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri
10Eğitim sisteminde öğretmenin rolü
11Öğretmenlik mesleğinin özellikleri
12Öğretmen eğitiminde gelişmeler ve uygulamalar
13Eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımlar
14Eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımlar
15Yarıyıl Sonu Sınavı
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şişman, M. 2006; Eğitim Bilimine Giriş, Pegem Yayıncılık, Ankara. Sönmez, V. 2006; Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara. Saylan, N. 2007; Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara. Ekiz, D. ve Durukan, H. 2006; Eğitim Bilimine Giriş, Lisans Yayıncılık, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ15     
ÖÇ24     
ÖÇ35     
ÖÇ44     
ÖÇ55     
ÖÇ64     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek