Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-101 | Eğitime Giriş | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik, toplumsal, felsefi, ekonomik, tarihi, hukuki temelleri, Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Sorunları, eğitimde yeni anlayış ve radikal görüşler konularında giriş niteliğinde bilgi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sermet TOKTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitimle ilgili temel kavramları kavrayabilir.
| 2 | Eğitimin temel disiplinleriyle ilişkisini analiz edebili | 3 | Eğitimin başlıca işlevlerini kavrayabilir. | 4 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklayabilir | 5 | Türk Eğitim Sisteminin yapısını ve sorunlarını kavrayabilir. | 6 | Öğretmen yetiştirme yaklaşımı ve uygulamalarını açıklayabilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimin temel kavramları, bir bilim olarak eğitimin temelleri (felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik) , eğitimin tarihsel gelişimi, eğitim bilimlerinde yöntem, eğitimin işlevleri, eğitim bilimleri bakış açısıyla toplumsal değişme ve yenileşme, bir meslek olarak öğretmenlik, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim ile ilgili temel kavramlar | | | 2 | Eğitimin tarihsel temelleri | | | 3 | Eğitimin felsefi temelleri | | | 4 | Eğitimin sosyolojik temelleri | | | 5 | Eğitimin psikolojik temelleri | | | 6 | Eğitimin hukuki temelleri | | | 7 | Eğitimin bilimsel,politik temelleri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Türk milli eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri | | | 10 | Eğitim sisteminde öğretmenin rolü | | | 11 | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri | | | 12 | Öğretmen eğitiminde gelişmeler ve uygulamalar | | | 13 | Eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımlar | | | 14 | Eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımlar | | | 15 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | | 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Şişman, M. 2006; Eğitim Bilimine Giriş, Pegem Yayıncılık, Ankara.
Sönmez, V. 2006; Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.
Saylan, N. 2007; Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.
Ekiz, D. ve Durukan, H. 2006; Eğitim Bilimine Giriş, Lisans Yayıncılık, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | 4 | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | ÖÇ6 | 4 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|