|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AYA105B | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Osmanlı İmparatorluğu’nun yıkılışı, Türk İstiklal Savaşı, Lozan Barış Antlaşması ve Yeni Türk Devleti’nin önemini öğrencilere kavratmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr.Öğr.Üyesi Sinan KUL | Öğrenme Çıktıları | 1 | İnkılâbın tanımı ve Türk İnkılâbı’nı hazırlayan nedenleri anlayabilme bilgisini kazanma | 2 | I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin yıkılışı, Mondros Mütarekesi ve İzmir’in işgal edilmesi, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun'a çıkışı ve Millî Mücadele'ye bütüncül bakabilme yeteneği kazanma | 3 | Mustafa Kemal Paşa'nın yaptığı çalışmaların bilgisine ulaşabilme, TBMM'nin açılışı ve Yeni Türk Devleti’nin kuruluşu, TBMM'ye karşı ayaklanmalar, Sevr Antlaşması ve bu antlaşmaya karşı tepkilerin bilgisine ulaşabilme ve eleştirel bakabilme becerisi kazanma | 4 | Millî Mücadele’nin cepheleri ve büyük zaferin kazanılması bilgisine ulaşabilme becerisi kazanma | 5 | Türk-Yunan Savaşı’nın sonu, Mudanya Mütarekesi ve sonuçları bilgisine ulaşabilme, Lozan Barış Antlaşması ve Yeni Türk Devleti’nin dünya ülkeleri tarafından tanınması bilgisine ulaşabilme ve bütüncül bakabilme yeteneği kazanma |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İnkılâbın tanımı ve Türk İnkılâbı’nı hazırlayan nedenler, Osmanlı İmparatorluğu’nu kurtarma çalışmaları, Trablusgarp, I. ve II. Balkan savaşları, I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin yıkılışı, Mondros Mütarekesi ve İzmir’in işgal edilmesi, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun'a çıkışı ve Millî Mücadele’nin başlaması, Samsun’dan Ankara’ya Mustafa Kemal Paşa ve yapılan çalışmalar, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin Açılması ve Yeni Türk Devleti’nin kurulması, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne karşı ayaklanmalar, Sevr Antlaşması ve bu antlaşmaya karşı tepkiler, Millî Mücadele’nin cepheleri ve Doğu ve Güney Cephesi'nde Ermeniler ve Fransızlarla savaşlar, Millî Mücadele’nin Batı Cephesi'ndeki savaşlar ve büyük zafer, Türk-Yunan Savaşı’nın sonu, Mudanya Mütarekesi ve sonuçları, Lozan Barış Antlaşması ve Yeni Türk Devleti’nin dünya ülkeleri tarafından tanınması | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Osmanlı Devleti'nin Genel Yapısı ve Kavramlar
| | | 2 | Osmanlı Devleti'nin Yıkılma Nedenleri, Tanzimat ve Islahat Çalışmaları | | | 3 | I. Dünya Savaşı Öncesi Toprak Kayıpları ve Savaşın Başlaması | | | 4 | I. Dünya Savaşı'nda Cepheler, Gizli Antlaşmalar ve Savaşın Sonuçları | | | 5 | Mondros Mütakeresi ve Uygulamaları | | | 6 | Havza ve Amasya Genelgeleri | | | 7 | Erzurum ve Sivas Kongreleri, Amasya Görüşmeleri | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Son Osmanlı Mebusan Meclisi, Misak-ı Milli ve İstanbul'un İşgali | | | 10 | TBMM'nin Açılışı ve I. TBMM Dönemi Ülke Yönetimi | | | 11 | I. TBMM Dönemi Ülke Yönetimi | | | 12 | Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri | | | 13 | I. ve II. İnönü Savaşları, Eskişehir ve Kütahya Muharebeleri | | | 14 | Büyük Taarruz ve Mudanya Ateşkes Antlaşması | | | 15 | Saltanat'ın Kaldırılması ve Lozan Antlaşması | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tuncer Baykara, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, IQ Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul, 2006.
Suna Kili, Türk Devrim Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2014.
Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu, Arkadaş Yayıncılık, Ankara, 2015 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Uygulama/Pratik | 5 | 2 | 10 | Soru-Yanıt | 5 | 3 | 15 | Alan Çalışması | 4 | 1 | 4 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 | Ev Ödevi | 3 | 1 | 3 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|