Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AYA404B3 | Afet Yönetimi Senaryo Uygulamaları | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin afet senaryoları hakkında bilgi sahibi olması ve tatbikat yapması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Afet yönetimi ve olası felaketler hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Afet Yönetimi Senaryo Uygulamaları Amaçlar ve Genel Kavramlar, Senaryo Çalışmaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Afet Yönetimi Senaryo Uygulamalarına Giriş | | | 2 | Amaçlar ve Genel Kavramlar | | | 3 | Amaçlar ve Genel Kavramlar | | | 4 | Senaryo Hangi Yetenekleri Geliştirir | | | 5 | Triaj Pratiği | | | 6 | Senaryo I | | | 7 | Senaryo II | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Senaryo Çalışmaları | | | 10 | Afetlerde Sağlık Organizasyonu-UMKE | | | 11 | Olay Yeri Yönetimi | | | 12 | Senaryo III | | | 13 | Senaryo IV | | | 14 | Arama-Kurtarma-Tahliye ve Uygulamaları | | | 15 | Senaryo V | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Murat Köseoğlu, Afet Yönetimi ve İnsani Yardım, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul, 2015.
Nilgün Sarp, Doğal Afetler-Toplum Sağlığını Koruma, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul, 2014. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 20 | 1 | 20 |
Uygulama/Pratik | 20 | 2 | 40 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|