Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AYA203B3 | Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme I | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı beden eğitiminin antrenman bilimi ile olan ilgisine değinerek beden eğitimi, sportif aktivite ve güç geliştirme kavramları üzerinde teorik bilgi vermek ve uygulamalarla öğrencilerin temel güç ve kondisyonlarını nasıl geliştirebileceklerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Sinan KUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beden eğitimi ve sporla ilgili temel kavramları açıklayabilir | 2 | Sporun Türkiye' deki yerinin ne olduğunu açıklayabilecektir | 3 | Spor ve doping arasındaki ilişkiyi ve sporda besin öğelerinin önemini açıklar | 4 | Afet yönetimi bölümü açısından sporun gereklilikleri ve kondisyon ilişkisini yorumlar | 5 | Spor sakatlıkları ile ilgili kavramları açıklar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kardiyovasküler sistemin geliştirilmesi, dayanıklılık koşuları, genel kuvvet çalışmaları, genel vücut direncinin geliştirilmesi ve vücut kondisyonunun sağlanması, hafif ve yüksek tempo koşular, genel ve bölgesel kuvvet çalışmaları ve vücut kondisyonu sağlanması. Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkileri, fiziksel uygunluk, psikomotor gelişim, antrenman bilimi, temel motorik özellikler, kuvvet konusu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beden eğitimi ve spor bilimi ile ilgili tanımlar | | | 2 | Beden eğitimi ve spor bilimi ile ilgili tanımlar | | | 3 | Yaşam Boyu Spor ve Beslenme I | | | 4 | Yaşam Boyu Spor ve Beslenme II | | | 5 | Doping I | | | 6 | Doping II | | | 7 | Genel Tekrar | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Sporcu Sakatlıkları | | | 10 | Voleybol I | | | 11 | Voleybol II | | | 12 | Voleybol III | | | 13 | Basketbol I | | | 14 | Basketbol II | | | 15 | Basketbol III | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yaşar Sevim, Antrenman Bilgisi, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2002.
Suat Karaküçük, Rekreasyon, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1999.
Emin Ergen, Egzersiz Fizyolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul, 2017. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ev Ödevi | 0 | 0 | 0 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 1 | | | | | | ÖÇ2 | | | | 1 | | | | | | ÖÇ3 | | | | 1 | | | | | | ÖÇ4 | | | | 1 | | | | | | ÖÇ5 | | | | 1 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|