Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AYA118B3 | Temel Matematik | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin temel matematiksel kavramları kullanabilme yeteneği kazanmalarını sağlamak amaçlanmaktdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Sinan KUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel düzeyde matematik bilgisi verilerek, analitik düşünme becerilerigelişir | 2 | Türev ve diferansiyel, integrasyon çözümlerini öğrenir | 3 | Branş derslerinde uygulama yapabilme ve geliştirebilme yeteneği kazanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kombinasyon Hesapları, Matrisler, Determinantlar, Lineer Denklem Sistemleri, Trigonometri ve Birim Çember, Karmaşık Sayılar, Denklemler, Eşitsizlikler, Oran ve Orantı, Logaritma, Analitik Geometri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Önermeler | | | 2 | Kümeler | | | 3 | Bağıntılar | | | 4 | Fonksiyonlar I | | | 5 | Fonksiyonlar II | | | 6 | Fonksiyonlar III | | | 7 | Genel Tekrar | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Permütasyon | | | 10 | Kombinasyon | | | 11 | Binom Teorisi | | | 12 | Matrisler | | | 13 | Determinantlar | | | 14 | Doğrusal Denklem Sistemleri | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ahmet A. Karadeniz, Yüksek Matematik, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 2004.
Mustafa Balcı, Genel Matematik, Balcı Yayınları, İstanbul, 2005.
Kenneth A. Ross, Elementary Analyis: The Theory of Calculus, Springer-Verlag, New York, 1980.
Richard A. Silverman, Calculus with Analytic Geometry, Prentice-Hall, New Jersey, 1985. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Alan Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|