Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YÖN308 | Sistem Analizi ve Tasarımı | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı sistem analistinin modern iş hayatındaki rolünü ve sistem geliştirme sürecinin her safhasındaki fonksiyonlarını anlamak. Değişik sistem analiz ve tasarım tekniklerini öğrenmek. Farklı yazılım araçlarını sistem geliştirme süreçlerinin her safhasında uygulamalı olarak kullanmak ve anlamak. Bireysel ve grup ödevleriyle bunu pekiştirmek. Dönem içinde öğrenilen yöntem ve teknikleri dönem sonu final projeleriyle hayata geçirmek. Bilgi sistemlerini analiz edip fizibilite raporlarını çıkarma becerisini kazandırdıktan sonra veri akış diyagramları ve karar tabloları yardımıyla tasarımı tamamlayarak proje hazırlamayı öğretebilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Doruk AYBERKİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, gerçek hayat problemlerinin sistem analizi tekniklerini kullanarak değerlendirecek ve çözecektir. | 2 | Öğrenciler, sistem analizi ve tasarımı temel kavramlarını öğrenecektir. | 3 | Öğrenciler, problem için önerilen çözüm yönteminin gerçekleştirilmesine ilişkin adımları uygulayacaktır. | 4 | Öğrenciler, mühendislik tasarımında sistem analizinin rolüne ilişkin bir bakış açısına sahip olacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders sistem kavramını, elemanlarını ve problem çözme ilkelerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, sistemleri ve bunların veri ve bilgi yapılarını tanımlamak için veri akış diyagramlarının kullanılması da dahil olmak üzere, sistem analizi ve planlamasında kullanılan araç ve yöntemleri de kapsar. Ayrıca bilgisayar çıktılarının, girişlerinin ve dosyalarının planlanmasını tartışır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş | | | 2 | Yazılım mühendisliği hakkında genel bilgiler | | | 3 | Sistem Yaklaşımı | | | 4 | Bilgi Sistemleri Planlama | | | 5 | Bilgi sistemi tarafları | | | 6 | Sistem geliştirme süreçleri, ön inceleme | | | 7 | Bilgi Sistemleri Tasarımı | | | 8 | Bilgi Sistemleri Kurulması (ARA SINAV) | | | 9 | İhtiyaç Mühendisliği ve Modelleme | | | 10 | Yapısal Modelleme | | | 11 | Dokümantasyon, Test ve Kurma | | | 12 | Belge Akış Tabloları, Veri sözlüğü | | | 13 | Karar Tabloları, Karar Ağaçları | | | 14 | Ödev sunumları | | | 15 | Ödev sunumları (FİNAL SINAVI) | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
* Kendall K.E., Kendall J.E:, Systems Analysis ad Design (8th Edition), Prentice Hall, 2010
*Sistem Analizi ve Tasarımı, Çetin Güler, Nobel Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|