Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YÖN304 | İşletme Uygulaması Geliştirme | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrenciye; İleri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak ve bir işletmeyi farklı açılardan değerlendirebilmesini, işletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimlere sahip olmasını, uygulamada karşılaşılan sorunları çözebilmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmesini, bilgi ve iletişim teknolojilerin etkini kullanabilmesini, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Doruk AYBERKİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sorunları bilimsel yöntemlerle inceleyip etkin çözüm önerileri getirebilmek | 2 | Problem çözme becerileri geliştirmek | 3 | Düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | 4 | Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek. | 5 | Kazanılan yaşam boyu öğrenme ve kendi kendine öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve bunun giderilmesine yönelik ileri düzeyde çalışmalar sürdürebilmek. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İşletme uygulamaları, işletme grup çalışmaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Uygulama konuları(seçenekli) belirleme | | | 2 | Konunun araştırılması | | | 3 | İşletmecilik uygulaması | | | 4 | İlgili alan taraması | | | 5 | İlgili alan taraması | | | 6 | İlgili alan taraması | | | 7 | Çalışmanın yazımı. | | | 8 | Çalışmanın yazımı (Ara Sınav) | | | 9 | Çalışmanın yazımı. | | | 10 | Çalışmanın yazımı. | | | 11 | Çalışmanın yazımı. | | | 12 | Çalışmanın yazımı. | | | 13 | Çalışmanın yazımı. | | | 14 | Çalışmanın yazımı. | | | 15 | Değerlendirme ve notlandırma (FİNAL SINAVI) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Best Business Practices: Guidelines and Tools for Team Planning and Learning Faster Than Your Competitors
Alan G Thomas, Larry Kennedy , Ralph L LoVuolo |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | 5 | | ÖÇ2 | | | | | | | ÖÇ3 | | 4 | | 4 | | | ÖÇ4 | | | | | | 4 | ÖÇ5 | | | 4 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|