|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YÖN302 | Bilgi Güvenliği ve Etik | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin bilgi güvenliği, etik, bilişim etiği ve bilişim suçları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca öğrencilere bilgi güvenliği ve bilişim etiği sorunları konusunda etkili ve hızlı çözüm geliştirebilme becerisi kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Yusuf ESMER | Öğrenme Çıktıları | 1 | Etik kavramını açıklayabilmek. | 2 | Bilgi güvenliği kavramını açıklayabilmek. | 3 | Bilişim etiğini açıklayabilmek. | 4 | Bilişim suçlarını tanımlayabilmek. | 5 | Bilişim etiği ile ilgili güncel konuları öğrenmek. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Temel kavramlar, bilgi güvenliği, kurumsal bilgi güvenliği yönetim süreci, etik, etik teorileri, etik sistemleri, etik türleri, bilgisayar bilimi ve etik, bilişim etiği, bilişim suçları ve etik, bilişim etiği ile ilgili güncel konular. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Temel Kavramlar. | Okuma, Araştırma ve Tartışma. | - | 2 | Temel Kavramlar. | Okuma, Araştırma ve Tartışma. | - | 3 | Bilgi Güvenliği. | Okuma, Araştırma ve Tartışma. | - | 4 | Kurumsal Bilgi Güvenliği Yönetim Süreci. | Okuma, Araştırma ve Tartışma. | - | 5 | Etik Kavramı | Okuma, Araştırma ve Tartışma. | - | 6 | Etik Teorileri. | Okuma, Araştırma ve Tartışma. | - | 7 | Etik Sistemleri. | Okuma, Araştırma ve Tartışma. | - | 8 | Ara Sınav. | Sınav Uygulaması. | - | 9 | Etik Türleri. | Okuma, Araştırma ve Tartışma. | - | 10 | Bilgisayar Bilimi ve Etik. | Okuma, Araştırma ve Tartışma. | - | 11 | Bilişim Etiği. | Okuma, Araştırma ve Tartışma. | - | 12 | Bilişim Etiği. | Okuma, Araştırma ve Tartışma. | - | 13 | Bilişim Suçları ve Etik. | Okuma, Araştırma ve Tartışma. | - | 14 | Güncel Bilişim Etiği Sorunları. | Okuma, Araştırma ve Tartışma. | - | 15 | Güncel Bilişim Etiği Sorunları. | Okuma, Araştırma ve Tartışma. | - | 16 | Final Sınavı. | Sınav Uygulaması. | - |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | -Esmer, Y., & Arıbaş, A. N. (2022). Information Ethics in the Context of Current Developments. In Handbook of Research on Digital Violence and Discrimination Studies (pp. 685-707). IGI Global.
-Esmer, Y., & Özdaşlı, K. (2018). Akademik yönetimde psikolojik sözleşme ihlali, etik liderlik ve prososyal davranışlar. Ankara: Çizgi Kitapevi Yayınları.
-Ders notları.
- | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Tartışma | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Okuma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|