Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YÖN201 | İstatistik ve Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İstatistiksel kavramların açıklanması ve sosyal bilimlerde istatistik yöntemlerinin etkin şekilde kullanım becerisinin geliştirilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Güncel ve iş hayatında temel istatistiki kavramlarını açıklar | 2 | Güncel ve iş hayatında temel istatistiki parametreleri hesaplar. | 3 | Temel istatistiki parametrelerin ne anlama geldiğini bilir. Bunlardan uygulamaya dönük sonuçlar çıkarır. | 4 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Betimsel istatistik, merkezi eğilim ve dağılış ölçüleri, basıklık, çarpıklık, olasılık dağılımları, örnekleme ve örnek dağılışları, nokta ve aralık tahmini, hipotez testleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İstatistik nedir? Tarihçesi ve Önemi | | | 2 | İstatistikte kullanılan temel kavramlar ve ölçek türleri | | | 3 | Veri toplama ve istatistik seri türleri | | | 4 | Serilerin grafik çizimi | | | 5 | Ortalamalar: Aritmetik, tartılı, geometrik ve kuadratik ortalama | | | 6 | Ortalamalar: Medyan ve mod | | | 7 | Momentlere dayalı değişkenlik ölçüleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Momentlere dayalı değişkenlik ölçüleri | | | 10 | Momentlere dayalı değişkenlik ölçüleri | | | 11 | Olasılık: Basit ve koşullu olasılık hesabı | | | 12 | Olasılık: Çarpma ve toplama kuralı, ağaç diyagramı, Bayes teoremi | | | 13 | Olasılık dağılımları: Binom ve Poisson dağılımı | | | 14 | Olasılık dağılımları: Normal dağılım | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çömlekçi, N. (1998), Temel İstatistik, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul
Atlas, M. (2007),İstatistik I, Aktüel Tanıtım ve Ofset, Eskişehir
Serper, Ö. (1996), Uygulamalı İstatistik 1, Filiz Kitapevi, İstanbul
Gürsakal N. (2007), Betimsel İstatistik. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 60 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 15 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | 4 | | ÖÇ2 | | 5 | | | | 5 | ÖÇ3 | | | 5 | | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|