Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YÖN116 | Grafik Tasarımına Giriş | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencilere görsel iletişimin temel prensiplerini ve grafik tasarımın temel unsurlarını tanıtarak, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Figen MEŞELİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Grafik tasarım yazılımlarını tanır | 2 | İki boyutlu ve üç boyutlu tasarım yapmayı kullanabilir. | 3 | Çizim gruplarından sembol elde etmeyi kullanabilir | 4 | Kopyala-yapıştır tekniklerini kullanabilir. | 5 | Çoklama ve yansıtma tekniklerini kullanabilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğrenciler, tipografi, renk teorisi, kompozisyon, düzen ve görsel hiyerarşi gibi temel kavramları öğrenecek ve bu kavramları Adobe Photoshop, Illustrator ve InDesign gibi endüstri standardı yazılımları kullanarak uygulama fırsatı bulacaklardır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İki boyutlu grafik tasarım yazılımları | | | 2 | Vektör tabanlı tasarım yazılımları | | | 3 | Vektör tabanlı yazılımlarla motif uygulamaları | | | 4 | Vektör tabanlı yazılımlarla teknik çizim uygulamaları | | | 5 | Piksel tabanlı tasarım yazılımları | | | 6 | Piksel tabanlı yazılımlarla fotoğraf rötuş uygulamaları | | | 7 | Piksel tabanlı yazılımlarla resim örnekleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Üç boyutlu tasarım yazılımlarının çalışma prensipleri | | | 10 | Üç boyutlu tasarım yazılımlarıyla görünüm düzenleme | | | 11 | Üç boyutlu tasarım yazılımlarıyla katı modelleme | | | 12 | Karmaşık model oluşturma yöntemleri | | | 13 | Üç boyutlu tasarım yazılımlarıyla basit katı model uygulamaları | | | 14 | Üç boyutlu tasarım yazılımlarıyla karmaşık katı model uygulamaları | | | 15 | Öğrenci uygulama ve sunumları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Grafik Tasarımın Temelleri - Gavin Ambrose , Paul Harris |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|