BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YÖN306Elektronik İşletmecilikZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, yeni ticaretin elektronik piyasa yapısı içerisinde kavranması ve uygulanması konularını incelemektir. Bu dersi tamamlayan öğrenciler, kurum içi ve kurumlar arası iş süreçlerinde yer alan internet ve ilgili teknolojileri kavrayabilecektir. Buna ek olarak, öğrenciler elektronik ticaret yönetimi bağlamında örgütsel strateji geliştirme sürecini bileceklerdir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bora GÖKTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Analitik düşünme, çağdaş bilgi teknolojilerini ve teknolojileri, özellikle de bilgi teknolojilerini kullanacak bilgi ve beceriye sahip olabilecektir.
2İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrama yeteneğine sahip olurlar
3İşletmeler arasında elektronik ticaret kapsamında tedarik zinciri yönetimi ve pazarlama bağlamında bilgi edinilmesi ve uygulama yeteneğinin elde edilmesi konusunda bilgi sahibi olurlar.
4Öğrenciler, Internet ve bağlantılı teknolojilerin örgütsel süreçler üzerindeki etkisine dair çözümleme yapabilme yeteneği kazanmanın yanında bunların uygulanmasına alanlarına yönelik bilgi sahibi olabileceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
E-işletmecilik, E-girişimcilik, E-pazarlama, Sosyal Medya,Dijital Girişimcilik, İnternet Girişimciliği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Elektronik Ortamda İşletmeciliğe Giriş
2Elektronik Ortamda İşletmeciliğin Çerçevesi
3İşletmecilik Ortamının Dışsal Pazar Tahlili
4İşletmenin İçsel Tahlili
5Elektronik Ortamda İşletmecilikte Strateji Tercihlerinin Belirlenmesi
6Rekabetçi Avantajın Sağlanması
7Yeni Pazarlara Giriş
8Değerin Yaratılması ve Korunması (ARA SINAV)
9Elektronik Ortamda İşletmecilikte Doğru Stratejisinin Seçilmesi
10Tedarikçilerle İlişkilerde Doğru Stratejinin Seçilmesi
11Kullanıcılarla İlişkilerde Doğru Stratejinin Seçilmesi
12Kablolu e-ticaretten mobil e-ticarete geçiş
13Elektronik Ortamda İşletmecilikte Stratejinin Uygulanması
14Elektronik İşletmeciliğin, İşletmelere Tüketiciye ve Sosyal Hayata Etkileri
15Örnek Vakalar (FİNAL SINAVI)
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
* Erbaşlar, Gazanfer, Dokur, Şükrü Elektronik Ticaret, Nobel Basın Yayın, 2008, İstanbul *Evans, A., Martin, K., and Poatsy, M.A. (2015). * e-Business Strategies: Creating Value through Electronic and Mobile Commerce, Tawfik Jelassi and Albrecht Enders, FT Prentice Hall, Thirth Edition, ISBN: 9780273710288, 2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav180
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Soru-Yanıt14342
Bireysel Çalışma10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma133
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma133
Ev Ödevi144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)127
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1444555
ÖÇ2444444
ÖÇ3555544
ÖÇ4555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek