BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YÖN302Bilgi Güvenliği ve EtikZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin bilgi güvenliği, etik, bilişim etiği ve bilişim suçları konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca öğrencilere bilgi güvenliği ve bilişim etiği sorunları konusunda etkili ve hızlı çözüm geliştirebilme becerisi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yusuf ESMER
Öğrenme Çıktıları
1Etik kavramını açıklayabilmek.
2Bilgi güvenliği kavramını açıklayabilmek.
3Bilişim etiğini açıklayabilmek.
4Bilişim suçlarını tanımlayabilmek.
5Bilişim etiği ile ilgili güncel konuları öğrenmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel kavramlar, bilgi güvenliği, kurumsal bilgi güvenliği yönetim süreci, etik, etik teorileri, etik sistemleri, etik türleri, bilgisayar bilimi ve etik, bilişim etiği, bilişim suçları ve etik, bilişim etiği ile ilgili güncel konular.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Kavramlar.Okuma, Araştırma ve Tartışma.-
2Temel Kavramlar.Okuma, Araştırma ve Tartışma.-
3Bilgi Güvenliği.Okuma, Araştırma ve Tartışma.-
4Kurumsal Bilgi Güvenliği Yönetim Süreci.Okuma, Araştırma ve Tartışma.-
5Etik KavramıOkuma, Araştırma ve Tartışma.-
6Etik Teorileri.Okuma, Araştırma ve Tartışma.-
7Etik Sistemleri.Okuma, Araştırma ve Tartışma.-
8Ara Sınav.Sınav Uygulaması.-
9Etik Türleri.Okuma, Araştırma ve Tartışma.-
10Bilgisayar Bilimi ve Etik.Okuma, Araştırma ve Tartışma.-
11Bilişim Etiği.Okuma, Araştırma ve Tartışma.-
12Bilişim Etiği.Okuma, Araştırma ve Tartışma.-
13Bilişim Suçları ve Etik.Okuma, Araştırma ve Tartışma.-
14Güncel Bilişim Etiği Sorunları.Okuma, Araştırma ve Tartışma.-
15Güncel Bilişim Etiği Sorunları.Okuma, Araştırma ve Tartışma.-
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Esmer, Y., & Arıbaş, A. N. (2022). Information Ethics in the Context of Current Developments. In Handbook of Research on Digital Violence and Discrimination Studies (pp. 685-707). IGI Global. -Esmer, Y., & Özdaşlı, K. (2018). Akademik yönetimde psikolojik sözleşme ihlali, etik liderlik ve prososyal davranışlar. Ankara: Çizgi Kitapevi Yayınları. -Ders notları. -
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma14228
Soru-Yanıt14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)143
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1323333
ÖÇ2323333
ÖÇ3323333
ÖÇ4324444
ÖÇ5335555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek