Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YÖN204B | Veri Tabanı Sistemleri ve Uygulamaları II | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Veri tabanı şema tasarımı, ileri seviye sql kullanabilme ve database yönetebilme, kayıtlı yordam geliştirebilme, kullanıcı yönetimi yapabilmesi amaçlanmaktadır. Dersi başarı ile bitiren öğrenci, SQL programlamayı çok iyi kullanması beklenmektedir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Veritabanı tasarlayabilmek | 2 | İleri seviye SQL bilmek | 3 | Veritabanı yetkilendirip, yönetebilmek | 4 | Örnek Veritabanı Yönetimi Sistemini kullanabilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Veri tabanı yapıları, mantıksal seviye, depolama yapıları, veri tabanı yönetimi(Oracle üzerinde), tablo oluşturmak değişikler yapmak ve yönetmek. Kısıtlayıcıları kullanmak diğer Oracle objelerini (sıralar, indexler, eşanlamlar, görüntüler) oluşturmak, değiştirmek yönetmek. Veri görüntüleriyle nesneleri yönetmek görüntü tipleri. Kullanıcı erişimlerini kontrol etmek. Kullanıcı erişimindeki sınırlamalar (kullanıcılar, roller, haklar) Veri sözlüğü nedir niçin ihtiyaç duyulur, nasıl kullanılır. Schema nesnelerini yönetmek: Büyük data setleri manipüle(insert, all when first) etmek. Farklı zaman bölgelerinde veri manipülasyonu. Veri tabanı üzerinde SQL programlama (değişkenler, imleçler, karar ifadeleri, fonksiyonlar, prosedürler, tetiklemeler) |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Veritabanında anı yönetmek, transaction | | | 2 | DDL kullanarak tablo oluşturmak ve yönetmek | | | 3 | Schema objeleri oluşturmak | | | 4 | Veri görüntüleriyle nesneleri yönetmek | | | 5 | Sıra ve Eşanlamlar oluşturup yönetmek | | | 6 | Diğer schema objelerini oluşturmak ve yönetmek | | | 7 | İleri seviye DML işlemleri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Büyük Data seti işlemleri | | | 10 | Kullanıcı erişimlerini kontrol etmek | | | 11 | Procedure ve function tasarlamak ve geliştirmek | | | 12 | Trigger geliştirmek | | | 13 | Grupla ilişkili data işlemleri ve farklı zaman bölgelerinde veri manipülasyonu | | | 14 | Dönem sonu değerlendirmeleri ve projeye dönük çalışmalar | | | 15 | Dönem sonu değerlendirmeleri ve projeye dönük çalışmalar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 60 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 15 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Ev Ödevi | 6 | 2 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | 5 | ÖÇ2 | | 4 | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | 4 | | ÖÇ4 | | | | 5 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|