Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YÖN209B | Algoritma ve Programlamaya Giriş | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, yukarıdan-aşağı program geliştirmeyi ve temel programlama yapılarını C dili kullanarak öğrenmek ve uygulamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yazılım mimarisine ilişkin temel bilgileri açıklar. | 2 | Yapısal programlama dilleri ile uygulama geliştirir. | 3 | Algoritma oluşturma sürecini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Algoritmaya giriş, akış şemaları ile problem çözme, çalışma zamanı ve kompleksite kavramları, sıralama algoritmaları, özyineleme ve ikili ağaç gösterimleri, indirgeme bağlantıları, veri yapılarında ikili arama teknikleri, matrisler ve matrisler üzerine işlemler. Programlama dillerinde temel kavramlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Problem çözme ve adımları | | | 2 | Algoritma geliştirme | | | 3 | Akış diyagramı çizme/kodlama | | | 4 | Program sınama | | | 5 | Döngü oluşturma | | | 6 | Döngüler/Program temelleri | | | 7 | Program temelleri | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Karar yapıları | | | 10 | Karar yapıları | | | 11 | Diziler | | | 12 | Diziler | | | 13 | Karakter katarları | | | 14 | Karakter katarları | | | 15 | Karakter katarları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Deitel & Deitel, 2000. C++ How To Program. Third Edition. New Jersey: Prentice Hall |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 60 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 15 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 6 | 1 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Ev Ödevi | 6 | 1 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|