Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ORG215 | Gübreler ve Gübreleme | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere tarımsal alanlarda kullanabileceği gübreler ve gübreleme teknikleri hakkında bildiler vermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç.Dr. Volkan GÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bitkisel üretimde gübrelerin rolünü öğrenme | 2 | Değişik üretim sistemlerinde ve ekolojik koşullar altında en uygun gübre seçimi | 3 | Değişik üretim sistemlerinde ve ekolojik koşullar altında en uygun gübreleme metotlarına karar verebilme Topraktan ve yapraktan gübreme şekillerinin öğrenilmesi | 4 | Gübre eksikliğinden meydana gelen ön tahmin sorunlarının öğrenilmesi | 5 | Arazi gübre ihtiyacının ve çeşidinin belirlenebilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkiye ' de ve Dünya ' da gübre üretimi ve tüketimi, organik gübrelerden ahır gübresi, kompost, kent atıkları ve yeşil gübreler ile kimyasal gübreler ile kimyasal gübrelerden tüm makro ve mikro bitki besin maddelerini kapsayan gübreler ile kompoze gübreleri kapsamaktadır. Ayrıca bitkilerin gübrelemesinde etkili etmenler ile gübreleme yöntemleri konusunda bilgiler verilmektedir. Bunun dışında, bölgemizde önemli tarla ve bazı bahçe bitkilerinin gübrelenme yöntemleri açıklanmaktadır. Bitki beslenmesinde mutlak gerekli 20 makro ve mikro bitki besin maddelerinin toprakta bulunuşu, bitkiler tarafından alınımı, kapsamları ve bu bitki besin maddelerinin bitki gelişimi üzerine etkilerini kapsamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gübre ve gübrelemenin tanımı Gübre-Ürün ilişkisi | | | 2 | Gübre ve çevre ilişkisi Gübrelemenin amacı | | | 3 | Gübre uygulama yöntemleri | | | 4 | Gübrelerin sınıflandırılması ve denetimi | | | 5 | Gübre kelimeleri ve tanımlar Gübre kayıpları ve önleme yolları örnek çalışmalar | | | 6 | Bitkisel ve hayvansal kökenli organik gübreler | | | 7 | Organomineral gübreler, Toprak düzenleyiciler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Azotlu gübreler | | | 10 | Fosforlu gübreler | | | 11 | Potasyumlu gübreler | | | 12 | Kalsiyumlu gübreler Magnezyumlu gübreler kükürtlü gübreler | | | 13 | Demirli gübreler Manganlı gübreler Çinkolu gübrele | | | 14 | Bakırlı gübreler Borlu gübreler Molibdenli gübreler | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Temel Gübre Bilgisi, Burhan Kacar, Nobel yayıncılı, 2013, Gübreler ve Gübreleme Tekniği, Burhan Kacar ve Vahit Katkat, Nobel yayıncılık,2014 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|