Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ORG110 | Toprak | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Toprağın temel bilgisi, fiziksel karakteristikleri, toprak-su ilişkileri, havalandırılması ve sıcaklığı hakkında bilgiler vermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Volkan GÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toprak ve su kaynaklarının kullanımı | 2 | Çiftçilik yapısı ile ilgili bilgilerin kazanımı. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Toprak bilgisi, kimyası |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toprağın tanımı | | | 2 | Toprağın temel bilgisi ve esas yapısı | | | 3 | Toprağın ana maddesi ve fiziksel karakteristikleri | | | 4 | Toprak oluşumunda aşınma, ayrışma ve birleşme olayları | | | 5 | Topraklara karakter kazandıran etmenler | | | 6 | Toprak çeşitleri ve sınıflandırılması | | | 7 | Mineral toprakların fiziksel özellikleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Mineral topraklardaki bitki besin maddeleri | | | 10 | Toprak kolloidleri ve tepkimeleri | | | 11 | Toprak-su ilişkileri | | | 12 | Toprak canlıları ve organik maddesi | | | 13 | Toprak erozyonu | | | 14 | Toprak havalandırması ve sıcaklık | | | 15 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Toprak Bilgisi Ders Notları, Yrd. Doç. Dr. Hıdayet OĞUZ, 2008
Toprak ve Su Koruma, Özdemir, N., 2002. Toprak ve Su Koruma. OMÜ Ziraat Fak. Yay. No 22. Ders Kitabı
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 0 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|