BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ORG105Yabancı Dil IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciler bu derste geçmişe yönelik bir deneyim, olay veya duygu ve düşüncelerini aktarabilecek; nazik bir şekilde bir şey yemeye veya içmeye davet ve teklifte bulunabilecek; insanları tarif edebilecek ve onların sahip olduğu eşyalarından bahsedebilecekler; insanların benzer ve farklı yönlerini karşılaştırabilecek; çeşitli durumlara yönelik önerilerde ve tavsiyelerde bulunabilecek; bir konu, olay veya duruma yönelik duygu ve düşüncelerini açıklayabilecek; bilgi isteyen, teşekkür vb. konularda mektup yazabilecek ve daha önce yaptıkları işlerden, gezdikleri veya gördükleri yerlerden bahsedebileceklerdir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Okutman Yeliz BAŞAR
Öğrenme Çıktıları
1Alanında farklı makaleler üzerinde tartışır.
2Alanındaki farklı konular hakkında projeler hazırlar.
3Kendi alanıyla ilgili kelime bilgisini geliştirir.
4Metinlerdeki dilbilgisi kurallarını analiz eder.
5Dört farklı dil becerisi(Okuma, Dinleme, Konuşma, Yazma) kullanımını geliştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Seyahat, Yiyecek ve içecek, Kıyafetler, İletişim, Karşılaştırmalar, Dünyamız, Günlük yaşam, Deneyimler Şimdiki zaman, soru biçimleri Gelecek zaman Hava durumu sözcükleri Öneri cümleleri ‘’Shall I / Shall we / Let’s / What about / how about Sıfatlar ve zarflar, /-ed/ and /-ing/ ile biten zarflar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 “olmak” fiilinin olumlu ve olumsuz halleri, soru hali ve kısa cevaplar. Ülkeler ve milletler 20-100 arası sayılar
2Tekil ve Çoğul isimler, İşaret Sıfatları ve aitlik ifadeleri
3Sıfatlar , iyelik belirten ‘s takısı have got/ has got kalıbı
4Aile kelimeleri, saat söyleme, para birimleri, yer edatları
5Geniş zamanda günlük tekrar edilen eylemlerin anlatılması
6Boş Zaman Aktiviteleri Aylar, Günler, Mevsimler Sıklık zarfları
7Geniş zaman (olumsuz ve soru kullanımı) Boş Zaman Aktiviteleri, Sevdiğin ve Sevmediğin Şeyler
8Sınav Haftası
9Yiyec ekler ve İçecekler Sayılabilen ve sayılamayan isimler Miktar Belirliyiciler
10Geçmiş zamanda isim ve fiil cümleleri
11Wh ile başlayan sorular Geçmiş zaman soru ve olumsuz cümle yapıları
12Sıfatlar , Haftasonu Aktiviteleri Teknoloji Kelimeleri
13A/an/the kullanılması Can, can’t could, couldn’t kullanımı
14Sınav için Ders Tekrarı, Soru Çözme
15FİNAL SINAVI
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
New Headway Beginner Student's Book Fourth Ed., My Grammar and I (Or Should That Be 'Me'), The Effective Teaching of English
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav180
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı0100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13226
Soru-Yanıt12112
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Ev Ödevi122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)66
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ111111111111111111
ÖÇ211111111111111111
ÖÇ311111111111111111
ÖÇ411111111111111111
ÖÇ511111111111111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek