Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ORG105 | Yabancı Dil I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciler bu derste geçmişe yönelik bir deneyim, olay veya duygu ve düşüncelerini aktarabilecek; nazik bir şekilde bir şey yemeye veya içmeye davet ve teklifte bulunabilecek; insanları tarif edebilecek ve onların sahip olduğu eşyalarından bahsedebilecekler; insanların benzer ve farklı yönlerini karşılaştırabilecek; çeşitli durumlara yönelik önerilerde ve tavsiyelerde bulunabilecek; bir konu, olay veya duruma yönelik duygu ve düşüncelerini açıklayabilecek; bilgi isteyen, teşekkür vb. konularda mektup yazabilecek ve daha önce yaptıkları işlerden, gezdikleri veya gördükleri yerlerden bahsedebileceklerdir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Okutman Yeliz BAŞAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Alanında farklı makaleler üzerinde tartışır. | 2 | Alanındaki farklı konular hakkında projeler hazırlar. | 3 | Kendi alanıyla ilgili kelime bilgisini geliştirir. | 4 | Metinlerdeki dilbilgisi kurallarını analiz eder. | 5 | Dört farklı dil becerisi(Okuma, Dinleme, Konuşma, Yazma) kullanımını geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Seyahat, Yiyecek ve içecek, Kıyafetler, İletişim, Karşılaştırmalar, Dünyamız, Günlük yaşam, Deneyimler Şimdiki zaman, soru biçimleri Gelecek zaman Hava durumu sözcükleri Öneri cümleleri ‘’Shall I / Shall we / Let’s / What about / how about Sıfatlar ve zarflar, /-ed/ and /-ing/ ile biten zarflar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | “olmak” fiilinin olumlu ve olumsuz halleri, soru hali ve kısa cevaplar. Ülkeler ve milletler 20-100 arası sayılar | | | 2 | Tekil ve Çoğul isimler, İşaret Sıfatları ve aitlik ifadeleri | | | 3 | Sıfatlar , iyelik belirten ‘s takısı have got/ has got kalıbı | | | 4 | Aile kelimeleri, saat söyleme, para birimleri, yer edatları | | | 5 | Geniş zamanda günlük tekrar edilen eylemlerin anlatılması | | | 6 | Boş Zaman Aktiviteleri Aylar, Günler, Mevsimler Sıklık zarfları | | | 7 | Geniş zaman (olumsuz ve soru kullanımı) Boş Zaman Aktiviteleri, Sevdiğin ve Sevmediğin Şeyler | | | 8 | Sınav Haftası | | | 9 | Yiyec ekler ve İçecekler Sayılabilen ve sayılamayan isimler Miktar Belirliyiciler | | | 10 | Geçmiş zamanda isim ve fiil cümleleri | | | 11 | Wh ile başlayan sorular Geçmiş zaman soru ve olumsuz cümle yapıları | | | 12 | Sıfatlar , Haftasonu Aktiviteleri Teknoloji Kelimeleri | | | 13 | A/an/the kullanılması Can, can’t could, couldn’t kullanımı | | | 14 | Sınav için Ders Tekrarı, Soru Çözme | | | 15 | FİNAL SINAVI | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
New Headway Beginner Student's Book Fourth Ed., My Grammar and I (Or Should That Be 'Me'), The Effective Teaching of English |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 0 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|