|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ORG103 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Osmanlı İmparatorluğu’nun yıkılışını, Türk İstiklal Savaşı’nı, Lozan Barış Antlaşması’nı, yeni Türk Devleti’nin önemini öğrencilere kavratmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Okutman Cihat TAŞKESENLİOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | İnkılâbın tanımı ve Türk İnkılâbı’nı hazırlayan nedenleri anlayabilme bilgisini kazanma, Osmanlı İmparatorluğu’nu kurtarma çalışmalarını birlikte anlayabilme becerisi kazanma, Trablusgarp, I. ve II. Balkan Savaşlarına bütüncül bakabilme yeteneği kazanma | 2 | I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin yıkılışını düşünme duygusunu kazanma, Mondros Mütarekesi ve İzmir’in işgal edilmesini anlama ve düşünme kabiliyetini kazanma, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsuna çıkışı ve Millî Mücadele’nin başlamasının yarattığı gücü anlama bütüncül bakabilme yeteneği kazanma | 3 | Samsun’dan Ankara’ya Mustafa Kemal Paşanın yaptığı çalışmaların bilgisine ulaşabilme birlikte düşünme duygusu kazanma, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılması ve yeni Türk Devleti’nin kurulmasının farkındalığına varma ve yapılanların duygusuna ulaşabilme zevkini kazanma, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne karşı ayaklanmalar, Sevr Antlaşması ve bu antlaşmaya karşı tepkilerin bilgisine ulaşabilme ve eleştirel bakabilme becerisi kazanma | 4 | Millî Mücadele’nin cepheleri ve Doğu ve Güney cephesinde Ermeniler ve Fransızlarla savaşların bilgisine ulaşabilme ve anlama kabiliyetini, kazanma, Millî Mücadele’nin Batı cephesindeki savaşlar ve büyük zaferin kazanılması bilgisine ulaşabilme becerisi kazanma, | 5 | Türk-Yunan Savaşı’nın sonu, Mudanya Mütarekesi ve sonuçları bilgisine ulaşabilme ve anlama becerisi kazanma, Lozan Barış Antlaşması ve yeni Türk Devleti’nin Dünya tarafından tanınması bilgisine ulaşabilme ve bütüncül bakabilme yeteneği kazanma |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İnkılâbın tanımı ve Türk İnkılâbı’nı hazırlayan nedenler, Osmanlı İmparatorluğu’nu kurtarma çalışmaları, Trablusgarp, I. ve II. Balkan savaşları, I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin yıkılışı, Mondros Mütarekesi ve İzmir’in işgal edilmesi, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsuna çıkışı ve Millî Mücadele’nin başlaması, Samsun’dan Ankara’ya Mustafa Kemal Paşa ve yapılan çalışmalar, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin Açılması ve yeni Türk Devleti’nin kurulması, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne karşı ayaklanmalar, Sevr Antlaşması ve bu antlaşmaya karşı tepkiler, Millî Mücadele’nin cepheleri ve Doğu ve Güney cephesinde Ermeniler ve Fransızlarla savaşlar, Millî Mücadele’nin Batı cephesindeki savaşlar ve büyük zafer, Türk-Yunan Savaşı’nın sonu, Mudanya Mütarekesi ve sonuçları, Lozan Barış Antlaşması ve yeni Türk Devleti’nin Dünya tarafından tanınması. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kavramlar, Osmanlı Devleti'nin Genel Yapısı. | | | 2 | Osmanlı Devleti'nin Yıkılma Nedenleri, Osamnlı Devleti'nde Tanzimat ve Islahat Çalışmaları. | | | 3 | I.Dünya Savaşı Öncesi Toprak Kayıpları ve Bölgesel Savaşlar.I.dünya Savaşı'nın Nedenleri ve Başlaması. | | | 4 | I.Dünya Savaşı'nda Cepheler, Gizli Anlaşmalar ve Savaşın Sonuçları. | | | 5 | Mondros Mütarekesi ve Uygulamaları, Mütareke sonrası Osmanlı başkenti İstanbul. | | | 6 | Mütareke Sonrası Anadolu. Havza ve Amasya Genelgeleri. | | | 7 | Erzurum ve Sivas Kongreleri, Amasya Görüşmeleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Son Osmanlı Mebusan Meclisi, Misak-ı Milli Kararları ve İstanbul'un işgali | | | 10 | TBMM'nin açılması, I.TBMM Dönemi'nde ülke yönetimi. | | | 11 | Kurtuluş Savaşı'nda Doğu ve Güney Cepheleri. | | | 12 | I.ve II.İnönü Savaşları, Eskişehir ve Kütahya Muharebeleri. | | | 13 | Büyük Taarruz ve Mudanya Ateşkes Antlaşması. | | | 14 | Saltanat'ın Kaldırılması ve Lozan Antlaşması | | | 15 | FİNAL SINAVI | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tuncer Baykara, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Suna Kili, Türk Devrim Tarihi, Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu, Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 11 | 2 | 22 | Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 | Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|