Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ORG117 | Ekoloji | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ekolojinin kavram ve kuramlarının ( habitat, vb.) öğretimi amaçlanmaktadır sürdürülebilir tarım ekolojisi doğal ekosistemlerin korunmasını sağlamak için agroeco sistemleri, çevresel faktörler arasındaki farklılıklar (iklim, edafik faktörler, biyolojik ve topoğrafik faktörler) ortaya çıkarmak için öğretimi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Volkan GÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkiye tarım bölgeleri, toprak, nüfus yapısını değerlendirmek için yeteneğini kazanmak | 2 | Bitki yetiştirme üretim faktörleri (ışık, sıcaklık, yağış gibi ekolojik faktörler, nem, toprak ve canlı faktörlerin) öğrenme etkinliğini değerlendirmek | 3 | Ekolojinin temel ilkeleri öğrenme | 4 | Ülkemizin insanları çevre kirliliği azaltarak tarım, çevre ve sürdürülebilir kalkınma modellerinin bir model olma becerisine sahip olmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Canlıların yaşama ve gelişmesi için ihtiyaç duydukları temel çevre faktörlerini tanımlama, canlılar ve çevre faktörleri arasındaki ilişkileri izah etme ve çevre faktörlerinin rolünü bitkisel ve hayvansal üretim açısından irdelemektir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekolojinin tanımlanması ve sınıflandırılması, ekolojik temel kavramların izahı | | | 2 | Işık faktörünün tanımı | | | 3 | Işık ile bitkisel ve hayvansal üretim ilişkileri | | | 4 | Sıcaklık faktörünün tanımı | | | 5 | Sıcaklık ile bitkisel ve hayvansal üretim ilişkileri | | | 6 | Su faktörünün tanımı | | | 7 | Su bitki ve hayvan ilişkileri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Atmosfer faktörü ve tarımsal açıdan önemi | | | 10 | Coğrafik ve Topografik faktörüler ve tarımsal açıdan önemi | | | 11 | Toprak faktörü ve tarımsal açıdan önemi | | | 12 | Yangın faktörü ve ekosistem açısından önemi | | | 13 | Ekosistem tanımı ve topluluk ekolojisinin temel esasları | | | 14 | Ekosistemde canlılar arası ilişkiler, Ekosistemde temel besin elementi döngüleri ve enerji akışı | | | 15 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Andiç, C. 2002. Tarımsal Ekoloji. Atatürk Üniv Yay. no: 106 Kılınç, M. ve H.G. Kutbay, 2004. Bitki Ekolojisi.Palme yay. Özkütük K., Hayvan Ekolojisi. Çukurova Univ. Ders Kit. no: C-79 Gliessman, S.R., 2007. Agroecology, The Ecology of Sustainable Food Systems: CRC Press |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 80 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 14 | 2 | 28 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|