Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS407B | Türkiye'de Güncel Sosyolojik Gelişmeler | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Toplumda önemli tartışmalara yol açan toplumsal gelişmeleri sosyolojik açıdan tartışmak. Suç, şiddet, kadın sorunu, yoksulluk, işsizlik, göç, terör, küreselleşme, postmodernizm, medeniyetler çatışması gibi gündemi işgal eden güncel konular. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Yakup KAHRAMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | sosyolojik bakış ile güncel durum ilişkisi kurabilecektir | 2 | sosyolojik bakışın odaklandığı temaları tesbit edebilecektir | 3 | sosyolojik bakışın odaklandığı temalardaki değişimi analiz edebilecektir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Toplumda önemli tartışmalara yol açan toplumsal gelişmeleri sosyolojik açıdan tartışmak. Suç, şiddet, kadın sorunu, yoksulluk, işsizlik, göç, terör, küreselleşme, postmodernizm, medeniyetler çatışması gibi gündemi işgal eden güncel konular. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyolojinin Kuramsal Sorunları
| | | 2 | Türkiye’de Toplumbilim Araştırmaları Pratiği
| | | 3 | Siyaset Bilim Araştırmaları
| | | 4 | Kent Araştırmaları
| | | 5 | Nüfus Bilim Araştırmaları
| | | 6 | Aile ve Kadın Araştırmaları
| | | 7 | Tarih Araştırmaları
| | | 8 | ara sınav | | | 9 | Türkiye’de Sosyoloji Eğitimi ve Sosyolojinin Eğitim Sistemi İçindeki Yeri
| | | 10 | Enformatik Kültür ve Bilgi Toplumu Tartışmaları-I
| | | 11 | Enformatik Kültür ve Bilgi Toplumu Tartışmaları-II
| | | 12 | Yerellik ve Evrensellik Tartışmaları
| | | 13 | Yerellik ve Evrensellik Tartışmaları
| | | 14 | Avrupa Merkezcilik Eleştirileri ve Doğu’nun Bilgisi
| | | 15 | Avrupa Merkezcilik Eleştirileri ve Doğu’nun Bilgisi
| | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Turner, Bryan, Oryantalizm Postmodernizm ve Globalizm, Anka Yay.
Berger, Peter ve S. Huntington , Bir Küre Bin Bir Küreselleşme (2009) , Kitap yay.
Huntington, Samuel (1997), Medeniyetler Çatışması, vadi yay.
Shahrzad Mojab/ Nahla Abdo (1996), Namus Adına Şiddet Kuramsal ve Siyasal Yaklaşımlar, İst. Bilgi Üniv.
Okullarda Şiddet ve Çocuk Suçluluğu, (2007) Anı yay. Edt. Adem Solak |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|