Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS403B | Türk Sosyologlar | Zorunlu | 4 | 7 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı genelde teorik düşünce ekseninde Türk sosyologlarının yazdıklarının yorumlanması, temel eserlerinin Türkiye'nin tarihsel, siyasal, sosyal ve kültürel gelişimi açısından değerlendirilmesi, esas farklılaşmaların temel nedenleri, siyaset ve iktisat eksenli düşünmenin tarih ve kültür endeksli yaklaşımına dönüşüm süreci hakkında öğrencilerin bir anlayış geliştirebilmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. İlhan KARACA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk Sosyologlarını tanıma, görüşlerini analiz etme becerisi kazanabilir. | 2 | Türkiye'de sosyolojinin gelişimini değerlendirebilir. | 3 | Türk Sosyologları ve çalışmaları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk Sosyolojisinin temel özelikleri, 19.yüzyıl düşünce hareketleri: Osmanlıcılık, İslamcılık, Milliyetcilik,Türkçülük. Türk Sosyolojisinin gelişme evreleri: Prens Sebahattin, Ziya Gökalp, Hilmi Ziya Ülken, Niyazi Berkes, İbrahim Yasa, Nurettin Şazi Kösemihal, Cahit Tanyol, Cavit Orhan Tütengil, Mübecel Belik Kıray ve diğerleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk Sosyolojisinin Temel Özellikleri | | | 2 | Osmanlıdan devralınan düşünce hareketleri: Osmanlıcılık,İslamcılık,Türkçülük, Milliyetçilik | | | 3 | Türk Sosyolojisinin Gelişme Evreleri | | | 4 | Türk Sosyolojisinin Gelişme Evreleri: 1923-1950 yılları | | | 5 | Türk Sosyolojisinin Gelişme Evreleri: 1950 Sonrası dönem | | | 6 | Türk Sosyoglarından Ziya Gökalp | | | 7 | Türk Sosyoglarından Prens Sabahaddin | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türk Sosyoglarından M.A Şevki Sevündük | | | 10 | Türk Sosyoglarından H. Ziya Ülken | | | 11 | Türk Sosyoglarından Z. Fahri Fındıkoğlu | | | 12 | Türk Sosyoglarından Mümtaz Turhan | | | 13 | Türk Sosyologlarından Niyazi Berkes | | | 14 | Türk Sosyologlarından Nurettin Şazi Kösemihal | | | 15 | Türk Sosyologlarından Behice Boran | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özdemir,Ç. 2008. Türkiye’de Sosyoloji. Phacenix yay. Ankara
Kongar, E.1996. Türk Toplumbilimcileri-2-, Remzi Kitabevi ,İstanbul.
Kaçmazoğlu, H.B. 2013. "Türk Sosyoloji Tarihi Üzerine Araştırmalar" Doğu Kitabevi
Kaçmazoğlu, H. B. 2001. "Türk Sosyoloji Tarihine Giriş 1" Birey Yayınları.
Eğribel, E; Özcan, U. 2010. "Türk Sosyologları ve Eserleri-1" .İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|