BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS306BTürkiye'nin Toplumsal Yapısı IIZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Türkiyenin toplumsal yapısının genel dinamikleri hakkında bilgi sahibi olmaları ile toplumsal değişme süreci ve hareketlilikler karşısında Türkiyenin toplumsal yapısını anlama ve analiz edebilme yeteneğini kazanmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Süleyman YURTTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci bu dersin sonunda; Türkiyenin toplumsal yapısının genel dinamikleri, nüfus yapısı hakkında bilgi sahibi olur,
2Türkiyede aile kurumu, göç ve kentleşme düzeyi, eğitim durumu, din, ekonomik yapı, toplumsal farklılaşma düzeyi gibi toplumsal unsurların içinde bulunduğu durum hakkında bilgi sahibi olur,
3Modernleşme süreci ve bu sürecin toplumsal yapının farklı alanlarında bulunduğu etkilere ilişkin farklı yaklaşımları öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Toplum, Toplumsal Yapı ve Toplumsal Sistem. Türk Toplumu ve Genel Nitelikleri: Toplumsal Gruplar ve Etnisite. Türkiyede Toplumsal Kurumlar: Eğitim, Adalet, Sağlık, Ekonomi, Aile ve Din. Nüfus, Göç ve Kentleşme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Toplumunda Kadın
2Türk Toplumunda Kadın
3Türk Toplumunda Kadın
4Türk Toplumunda Eğitim
5Türk Toplumunda Eğitim
6Türk Toplumunda Eğitim
7Türk Toplumunda Din ve Laiklik
8vize
9Türk Toplumunda Din ve Laiklik
10Türk Toplumunda Etnik Yapı ve Ulus Devlet
11Türk Toplumunda Etnik Yapı ve Ulus Devlet
12Türkiyede Toplumsal Yapının ve Değişmenin Değerlendirilmesi
13Türkiyede Toplumsal Yapının ve Değişmenin Değerlendirilmesi
14Gelecek
15Gelecek
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Parla, T. 2009. Ziya Gökalp, Kemalizm ve Türkiye’de Korporatizm, Deniz Yayınları. Küçükömer, İ. 2014. Batılılaşma& Düzenin Yabancılaşması, Profil Yayıncılık Mardin, Ş.2011. Türkiye’de Toplum ve Siyaset Makaleler, İletişim Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)157
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15334232213311534
ÖÇ25334232213311534
ÖÇ35334242213311534
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek