Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS302B | Çağdaş Sosyoloji Teorileri II | Zorunlu | 3 | 6 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencilerin somut sosyolojik olguları kavramsal ve kuramsal olarak açıklama ve tahlil etmelerini; sosyoloji bilgilerini ilişkilendirme yeteneği kazanmalarını amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. İlhan KARACA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çağdaş kuramları ve bağlantılı kuramcıları tanır. | 2 | Kuramların genel sosyoloji tarihindeki yerini ve etkisini yorumlar. | 3 | Farklı kuramsal yapıların birbirleriyle etkileşimini inceler. | 4 | Postmodernist yapıların toplumsal analizlerini tarif eder. | 5 | Kuramsal yapıların özgün terimlerini kendi bakış açılarına göre tanımlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1960’lar sonrasında gelişen çağdaş sosyolojik teorilerin, tarihsel gelişimlerine göre ve belli başlı temsilcileri aracılığıyla karşılaştırmalı olarak tanıtılması. Bu ders özellikle topluma mikro düzeyde bakan sembolik etkileşimcilik, fenomenolojik sosyoloji ve etnometodoloji gibi yaklaşımlara odaklanmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Postyapısalcılık ve Postmodernizm | | | 2 | Postyapısalcılık ve Postmodernizm | | | 3 | Postyapısalcılık ve Postmodernizm | | | 4 | Postyapısalcılık | | | 5 | Postmarksizm ve Radikal Demokrasi | | | 6 | Postmarksizm ve Radikal Demokrasi | | | 7 | PostFordizm ve PostEndüstriyalizm | | | 8 | ara sınav | | | 9 | PostFordizm ve PostEndüstriyalizm II | | | 10 | PostKolonyalizm | | | 11 | PostKolonyalizm II | | | 12 | PostKolonyalizm III | | | 13 | Tartışma
| | | 14 | Tartışma
| | | 15 | Tartışma
| | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bottomore, T. ve Nispet, R. 2010. Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi I-II, Kırmızı Yayınları, İstanbul
Poloma, M. 2013. Çağdaş Sosyoloji Kuramları, Punto Yayıncılık
Skinner, Q. Çağdaş Temel Kuramlar. Vadi Yayınları
Adorno T. ve Horkheimer, M. Sosyolojik Açılımlar. BilgeSu Yayınları.
Lyotard.J. F. Postmodern Durum. Ara Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|