BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS302BÇağdaş Sosyoloji Teorileri IIZorunlu366
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin somut sosyolojik olguları kavramsal ve kuramsal olarak açıklama ve tahlil etmelerini; sosyoloji bilgilerini ilişkilendirme yeteneği kazanmalarını amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İlhan KARACA
Öğrenme Çıktıları
1Çağdaş kuramları ve bağlantılı kuramcıları tanır.
2Kuramların genel sosyoloji tarihindeki yerini ve etkisini yorumlar.
3Farklı kuramsal yapıların birbirleriyle etkileşimini inceler.
4Postmodernist yapıların toplumsal analizlerini tarif eder.
5Kuramsal yapıların özgün terimlerini kendi bakış açılarına göre tanımlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1960’lar sonrasında gelişen çağdaş sosyolojik teorilerin, tarihsel gelişimlerine göre ve belli başlı temsilcileri aracılığıyla karşılaştırmalı olarak tanıtılması. Bu ders özellikle topluma mikro düzeyde bakan sembolik etkileşimcilik, fenomenolojik sosyoloji ve etnometodoloji gibi yaklaşımlara odaklanmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Postyapısalcılık ve Postmodernizm
2Postyapısalcılık ve Postmodernizm
3Postyapısalcılık ve Postmodernizm
4Postyapısalcılık
5Postmarksizm ve Radikal Demokrasi
6Postmarksizm ve Radikal Demokrasi
7PostFordizm ve PostEndüstriyalizm
8ara sınav
9PostFordizm ve PostEndüstriyalizm II
10PostKolonyalizm
11PostKolonyalizm II
12PostKolonyalizm III
13Tartışma
14Tartışma
15Tartışma
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bottomore, T. ve Nispet, R. 2010. Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi I-II, Kırmızı Yayınları, İstanbul Poloma, M. 2013. Çağdaş Sosyoloji Kuramları, Punto Yayıncılık Skinner, Q. Çağdaş Temel Kuramlar. Vadi Yayınları Adorno T. ve Horkheimer, M. Sosyolojik Açılımlar. BilgeSu Yayınları. Lyotard.J. F. Postmodern Durum. Ara Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)192
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15333131115411354
ÖÇ25333141115411454
ÖÇ35334141115411354
ÖÇ45333241115411454
ÖÇ54333241115411354
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek