Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS206B | Gündelik Yaşam Sosyolojisi | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Gündelik hayatın incelenmesi suretiyle insanların kendilerine ve toplumsal hayat içerisindeki farklılıklara bakışında ne gibi değişiklikler yaşadıklarının saptanması amaçlanmaktadır. Ayrıca gündelik rutinlerimiz çerçevesinde oluşturduğumuz birtakım davranış kalıplarının toplumsal hayatımıza ve iletişim kalıplarına yansımasının etkilerinin neler olduğu üzerinde durulmaya çalışılacaktır. Geçmişten günümüze kadar yaşanan toplumsal değişim sürecinin izleri gündelik ilişki kalıpları ve bu kalıpların yarattığı toplumsal hayat dinamikleri üzerinden irdelenmek suretiyle kendi kendimizi aydınlatmadan, farklılıkların bilincine varmaya kadar pek çok alanda ne gibi etkileri olabileceği üzerinde durulacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Süleyman YURTTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kurumlar sosyolojisine alternatif bir perspektif geliştirebilecektir. | 2 | Günlük yaşam kavramını üç temel perspektiften değerlendirebilecektir. | 3 | Günlük yaşam sosyolojisinin yöntemlerini ve temel analiz birimlerini betimleyebilecektir. | 4 | Günlük yaşama eleştirel bir bakış geliştirebilecektir. | 5 | Günlük yaşamı iktidar ve bilinç dışı kavramlarıyla ilişkilendirebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyolojik imgelem kavramı ,Toplumsal Değişme,Kültür,Uygarlık Sürecinde toplumsal yaşam,Toplumsal Etkileşim, Dil ve İdeoloji. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Hayatla bir dersi olmak
| | | 2 | Temel teorik yaklaşımlar: neo-marxist akım: Heller, Habermas, Lefebvre
| | | 3 | Fenomenolojik yaklaşım: Schutz, Berger ve Luckmann, Ardigo
| | | 4 | Kuzey-Amerika Mikrososyolojisi: Goffman ve Garfinkel
| | | 5 | Günlük yaşam sosyolojisinin epistemolojik unsurları
| | | 6 | Günlük yaşamda bilinçdışı, pratik, iktidar: Freud, Bourdieu, Foucault
| | | 7 | Günlük yaşam sosyolojisinde çağdaş kuramsal çabalar: de Certeau, Maffesoli, Bovone, Smith
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Günlük hayatın eleştirisi: Marksizmin Freud'u keşfi
| | | 10 | Günlük yaşamda yabancılaşma ve muhalefet: Lefebvre
| | | 11 | Gerçeklik, benlik ve iktidar ilişkilerinde birey
| | | 12 | Yaşam biçimleri ve tüketimin antropolojisi
| | | 13 | Minimalizm, etik ve geç-kapitalizm
| | | 14 | Günlük yaşama direnme biçimleri: aşk ve estetik
| | | 15 | Bir haddini bilme pratiği olarak yaşama sanatı
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çetin, E.2013. Gündelik Hayat Sosyolojisi, Rağbet yy, İstanbul.
Arslan,M. 2012. Gündelik Hayatta Din, Grafiker yy, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|