BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS203BSosyal Tabakalaşma ve HareketlilikZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, toplumsal tabakalaşmanın temel klasik ve modern açıklamalarını tanıtmak ve sosyal, ekonomik ve politik eşitsizliklerin nedenini sınıf, toplumsal cinsiyet ve ırk/etnisite kavramları üzerinden tartışmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Yakup KAHRAMAN
Öğrenme Çıktıları
1Toplumsal tabakalaşmanın kendine özgü teorilerini açıklayabileceklerdir.
2Tabakalaşma ve eşitsizliğin farklı boyutlarını tartışabileceklerdir.
3Toplumsal tabakalaşmayı sınıf, iktidar, ırk/etnisite ve toplumsal cinsiyet kavramlarına atıfta bulunarak değerlendirebilirler.
4Günümüz sınıf yapısını farklı boyutları ile tartışabileceklerdir.
5Toplumsal hareketliliği açıklayabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders, toplumlardaki farklı eşitsizlik formlarını göz önünde bulundurarak toplumsal tabakalaşmanın hem teorik hem de ampirik tartışmalarına giriş yapmaktadır. Tabakalaşma sınıf, toplumsal cinsiyet, ırk/etnisite, iktidar, elitler, yoksulluk, meşrulaştırma ve toplumsal hareketlilik gibi kavramların vurgulanması üzerinden tartışılmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yaklaşımlar, Kavramlar ve Eşitsizliğin Tarihi
2Eşitsizliğin Tarihi
3Toplumsal Tabakalaşma Teorileri I ve II
4Toplumsal Tabakalaşma Teorileri III
5Üst Sınıf
6Orta Sınıf ve İşçi Sınıfı
7Yoksulluk ve Altsınıflar
8Ara sınav
9Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği
10Irk ve Etnisite
11Toplumsal Hareketlilik
12Eşitsizliğin Sonuçları
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
15Öğrenci Sunumları
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ünal, A.Z. 2011. Toplumda Tabakalaşma ve Hareketlilik, Birleşik Dağıtım Kitabevi Weber, M. 2012. “Statü Grupları ve Sınıflar”, Ekonomi ve Toplum Cilt 1., Çev. Latif Boyacı, İstanbul: Yarın Yay. S. 423-429. Balibar, E. ve Wallerstein, I. 1993. Irk, Ulus, Sınıf, Metis Yayınları, İstanbul. Giddens, A.1999. İleri toplumların Sınıf Yapısı, Birey Yayıncılık, Ankara. Grusky, D.B.1994. Social Stratification in Sociological Perspective, Westview Press, Oxford. Turner,B. Eşitlik, Dost Kitabevi, Ankara, 1997.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)129
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15222222225222252
ÖÇ24223232224422323
ÖÇ34233232225422324
ÖÇ44223232225422324
ÖÇ55223222224322323
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek