Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS201B | Klasik Sosyoloji Teorileri I | Zorunlu | 2 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyoloji alanındaki temel klasik teorilere, disiplini yönlendiren belli isimlerin tartışılması üzerinden giriş yapmak ve bu teorilerin sosyoloji disiplininin gelişmesine etkilerini tartışmaya açmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. İlhan KARACA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Klasik sosyoloji kuramının temel konularını tanımlayabileceklerdir. | 2 | Sosyoloji kuramı içerisindeki farklı yaklaşımları ve bu yaklaşımlara yönelik eleştirileri açıklarlar. | 3 | Klasik sosyoloji kuramının önde gelen düşünürlerinin görüşlerini inceleyebilirler. | 4 | Temel teorik yaklaşımların terimlerini kullanarak aralarındaki farkları belirleyebilir ve karşılaştırabilirler. | 5 | Klasik sosyologların teorilerinin disipline nasıl katkı sağladığını ve etkilediğini eleştirebilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders, sosyoloji alanının temel klasik teorilerine giriş yapmaktadır. Alandaki temel yaklaşımlar Saint-Simon, Alexis De Tacquaville, Karl Marx, Emile Durkheim, Max Weber, gibi isimler üzerinden tartışmaya açılmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin genel tanıtımı | | | 2 | Sosyolojik Düşüncenin Kurucu Fikirleri | | | 3 | Fransız İhtilali ve Sanayi Devriminin Sosyolojinin Doğuşuna Etkisi | | | 4 | Saint-Simon | | | 5 | Alexis De Tocqueville I | | | 6 | Alexis De Tocqueville II | | | 7 | Auguste Comte'un Düşüncesinin Temeli ve Sosyal Teorinin Ortaya Çıkışı: Montesquieu, Saint-Simon, Condorced, Turgot | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Auguste Comte'un Sosyolojik Yaklaşımı | | | 10 | Karl Marx | | | 11 | Karl Marx'ın Sosyolojik Yaklaşımı | | | 12 | Max Weber | | | 13 | Max Weber | | | 14 | Emile Durkheim | | | 15 | Emile Durkheim | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Freyer, H. 2012; Sosyolojik Kuramlar Tarihi, Doğubatı Yayınları
Bottomore, T.N.; Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, Çev. Mete Tunçay-Aydın Uğur, V Yayınları,
Aron, R.,1998 Sosyolojik Düşüncenin Evreleri, Çev. Korkmaz Alemdar, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları,
J. J. Rousseau, Toplum Anlaşması, MEB Yayınları,
Bottomore, T. 1990;Seçkinler ve Toplum, Gündoğan Yayınları
Marx, K. Ve F. Engels. Felsefe İncelemeleri, Yordam Yayınları 2009
Brosious, B.2008; Tarihin Yapıları, Yordam Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 2 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|