BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS201BKlasik Sosyoloji Teorileri IZorunlu236
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sosyoloji alanındaki temel klasik teorilere, disiplini yönlendiren belli isimlerin tartışılması üzerinden giriş yapmak ve bu teorilerin sosyoloji disiplininin gelişmesine etkilerini tartışmaya açmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İlhan KARACA
Öğrenme Çıktıları
1Klasik sosyoloji kuramının temel konularını tanımlayabileceklerdir.
2Sosyoloji kuramı içerisindeki farklı yaklaşımları ve bu yaklaşımlara yönelik eleştirileri açıklarlar.
3Klasik sosyoloji kuramının önde gelen düşünürlerinin görüşlerini inceleyebilirler.
4Temel teorik yaklaşımların terimlerini kullanarak aralarındaki farkları belirleyebilir ve karşılaştırabilirler.
5Klasik sosyologların teorilerinin disipline nasıl katkı sağladığını ve etkilediğini eleştirebilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders, sosyoloji alanının temel klasik teorilerine giriş yapmaktadır. Alandaki temel yaklaşımlar Saint-Simon, Alexis De Tacquaville, Karl Marx, Emile Durkheim, Max Weber, gibi isimler üzerinden tartışmaya açılmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin genel tanıtımı
2Sosyolojik Düşüncenin Kurucu Fikirleri
3Fransız İhtilali ve Sanayi Devriminin Sosyolojinin Doğuşuna Etkisi
4Saint-Simon
5Alexis De Tocqueville I
6Alexis De Tocqueville II
7Auguste Comte'un Düşüncesinin Temeli ve Sosyal Teorinin Ortaya Çıkışı: Montesquieu, Saint-Simon, Condorced, Turgot
8Ara Sınav
9Auguste Comte'un Sosyolojik Yaklaşımı
10Karl Marx
11Karl Marx'ın Sosyolojik Yaklaşımı
12Max Weber
13Max Weber
14Emile Durkheim
15Emile Durkheim
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Freyer, H. 2012; Sosyolojik Kuramlar Tarihi, Doğubatı Yayınları Bottomore, T.N.; Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, Çev. Mete Tunçay-Aydın Uğur, V Yayınları, Aron, R.,1998 Sosyolojik Düşüncenin Evreleri, Çev. Korkmaz Alemdar, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, J. J. Rousseau, Toplum Anlaşması, MEB Yayınları, Bottomore, T. 1990;Seçkinler ve Toplum, Gündoğan Yayınları Marx, K. Ve F. Engels. Felsefe İncelemeleri, Yordam Yayınları 2009 Brosious, B.2008; Tarihin Yapıları, Yordam Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15222222225222253
ÖÇ25225242225222353
ÖÇ35223232224222352
ÖÇ44224252225222353
ÖÇ53223232224222252
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek