|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS114B | Psikolojiye Giriş II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bireysel farklılıklar, kişilik, stres, normal dışı davranışlar ve terapi yöntemleri konularında öğrencilerin temel bilgileri edinmelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. İlhan KARACA | Öğrenme Çıktıları | 1 | Psikolojinin ilgi ve uygulama alanları hakkında bilglenme | 2 | Kişisel Farklılıklar ve Kişilik kavramı hakkında bilgilenme, farklı yaklaşımlara göre sınıflandırılması konusunu anlama | 3 | Çevresel faktörlerin etkileri hakkında bilgilenme, Stres ve etkilerini kavrama | 4 | Normal ve Normal dışı Davranışlar hakkında bilgilenme | 5 | Psikoterapi tekniklerini bilmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Genetik ve Davranış, Dikkat ve Algı, İnsan Öğrenmesi ve Bellek, Düşünme ve Problem Çözme, Dil ve İletişim, Duygu ve Heyecanlar, Duyular, Kişilik ve Kişilik Kuramları, Davranış Bozuklukları ve Tedavisi, Tutumlar ve Önyargı, Davranış üzerinde Sosyal Etkiler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Genetik ve Davranış, | | | 2 | Dikkat ve Algı, | | | 3 | İnsan Öğrenmesi ve Bellek, Düşünme ve Problem Çözme, | | | 4 | İnsan Öğrenmesi ve Bellek, Düşünme ve Problem Çözme, | | | 5 | Dil ve İletişim, | | | 6 | Duygu ve Heyecanlar, | | | 7 | Duyular, | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Kişilik ve Kişilik Kuramları, | | | 10 | Davranış Bozuklukları ve Tedavisi, | | | 11 | Davranış Bozuklukları ve Tedavisi, | | | 12 | Tutumlar ve Önyargı, | | | 13 | Tutumlar ve Önyargı, | | | 14 | Davranış üzerinde Sosyal Etkiler. | | | 15 | Davranış üzerinde Sosyal Etkiler. | | | 16 | final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Morgan, C.T., 2011; Psikolojiye Giriş, Eğitim Kitabevi, Konya.
Yardımcı kaynaklar:
Atkinson, R.; Atkinson, R.C.; Smith, E.E.; Bem, D.T.; Nolen, S. 2010; Psikolojiye Giriş, Arkadaş Kitabevi, Ankara.
Cüceloğlu,D. 2014. İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Peron, R. 2003; Neden Psikanaliz, İthaki Yayınları, İstanbul. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|