BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS112BFelsefeye Giriş IIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
"Felsefe nedir?" sorusunun odağa alındığı bu derste, felsefede açıklama, temellendirme ve yorumlamanın nasıl yapıldığı, varlık felsefesi, bilgi felsefesi ve etik gibi felsefi dallar hakkında bilgiler verilerek gösterilmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Yakup KAHRAMAN
Öğrenme Çıktıları
1Varoluşçu etiğin temel tezini açıklar, örneklendirir ve tartışır.
2Etik teorileri karşılaştırır ve eleştirir.
3Dinin hayata anlam verip vermediğini sorgular.
4Hayatın anlamını sorgular.
5Neyi doğru yapmamız gerektiğini belirlemeye çalışır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öncellikle, felsefenin ayırt edici özelliğini bulmak için bir felsefe sorusunun özellikleri ve kavramın ne olduğu üzerinde durulur. Felsefenin varlık felsefesi, bilgi felsefesi, sanat felsefesi ve etik gibi dalları hakkında bilgiler verilir. Daha sonra, bilim, sanat, siyaset ve din gibi diğer düşünce disiplinleriyle felsefe arasındaki farklar ve benzerlikler ortaya konmaya çalışılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Felsefede internetin kullanımı; Kaynak Eserlerin Belirtilmesi Konusunda Bilgilendirme
2Bilgi Kavramının Çözümlenmesi: Platon-Gettier Platon: Theatetus; Edmund Gettier: "Gerekçelendirilmiş Doğru İnanç Bilgi midir?"
3Özgür İrade ve Determinizm Problemi
4Özgür İrade ve Determinizm Problemi
5Tanrı Kanıtlamaları
6Tanrı Kanıtlamaları
7Bilim Felsefesinin Temel Konuları
8Ara sınav
9Bilim Felsefesinin Temel Konuları
10Etik Kuramlar
11Etik Kuramlar
12Estetiğin Temel Konuları
13Çağdaş Felsefede Temel Tartışmalar
14Çağdaş Felsefede Temel Tartışmalar
15Çağdaş Felsefede Temel Tartışmalar
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Kaynakları Arslan, A. 2013. Felsefeye Giriş, Adres Yayınları. Yardımcı kaynaklar: Bolay, S.H.2005. Felsefeye Giriş, Akçağ Yayınları, Ankara Gökberk, M. 1980 Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul Ülken, H.Z.1957. Felsefeye Giriş İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)129
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ13252252222222112
ÖÇ22252252223222112
ÖÇ33232252222222213
ÖÇ43222252222322212
ÖÇ53252252222422212
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek