|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS108B | Sosyolojiye Giriş II | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri sosyolojideki temel kavramlar, yaklaşımlar ve metodolojiler ile tanıştıran giriş niteliğinde bir derstir. Dersin temel amacı; öğrencilerin kuram (teori) ve görgül (ampirik) araştırma arasında ilişki kurmasını sağlamak, öğrencilerin sosyolojik hayal gücünü geliştirmek ve kuramsal bakış açıları ve bilimsel bilgi açısından sosyolojinin zengin mirasını ortaya koyarak, öğrencilere güncel toplumsal olaylara yönelik sosyolojik bakış açısı kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Süleyman YURTTAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sosyolojinin tanımlarını ve ilk sosyolojik kuramları açıklar. | 2 | Sosyolojinin temel metodolojik yaklaşımlarını inceler. | 3 | Sosyal konuları teorik ve karşılaştırmalı bir çerçevede açıklar. | 4 | Farklı sosyolojik kavramları inceler. | 5 | Farklı sosyolojik teoriler inceler. | 6 | Sosyolojik bir perspektifle sosyal yaşamı analiz eder |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sosyolojik bakış açısı ve sosyolojik düşünme; Sosyolojide temel yaklaşımlar: Toplumsal olay ve olguların nitelikleri; Toplum kavramı ve toplumsal yapı: Toplumsal değişme, neden ve sonuçları: Sosyalleşme ve gündelik hayat: Sosyal kontrol mekanizmaları: Kültür olgusu; Toplumsal tabakalaşma, sınıf ve sınıfsal eşitsizlik; Toplumsal kurumlar ve örgütlenmeler (Din, Aile, Modern toplumsal örgütlenmeler); Yoksulluk, toplumsal dışlanma; Küreselleşme; Kentleşme ve göç; Türkiye nüfusu ve özellikleri Medya, endüstrileşme süreci ve sorunları, iletişim ve kitle iletişimi; Kimlik ve türleri, ırk ve etnisite.. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sosyolojik bakış açısı ve sosyolojik düşünme; Sosyolojide temel yaklaşımlar: Toplumsal olay ve olguların nitelikleri; Toplum kavramı ve toplumsal yapı: | | | 2 | Toplumsal değişme, neden ve sonuçları: | | | 3 | Sosyalleşme ve gündelik hayat: | | | 4 | Sosyal kontrol mekanizmaları: | | | 5 | Kültür olgusu; | | | 6 | Toplumsal tabakalaşma, sınıf ve sınıfsal eşitsizlik; | | | 7 | Toplumsal kurumlar ve örgütlenmeler (Din, Aile, Modern toplumsal örgütlenmeler); ; | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Toplumsal kurumlar ve örgütlenmeler (Din, Aile, Modern toplumsal örgütlenmeler); ; | | | 10 | Yoksulluk, toplumsal dışlanma | | | 11 | Küreselleşme;, Kentleşme ve göç; Türkiye nüfusu ve özellikleri | | | 12 | Medya, endüstrileşme süreci ve sorunları | | | 13 | iletişim ve kitle iletişimi; | | | 14 | Kimlik ve türleri, ırk ve etnisite.. | | | 15 | Kimlik ve türleri, ırk ve etnisite.. | | | 16 | final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Giddens, A., 2008; Sosyoloji, Kırmızı Yayınları, İstanbul.
Macionis, J. 2012; Sosyoloji, Çev.ed. Vildan Akan, Nobel Yayınları, Ankara.
Bozkurt, V. 2012; Değişen Dünyada Sosyoloji, Ekin Yayınevi, Bursa
Bottomore, T., Nisbet, R., 1996; Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, Ayraç Yayınevi, Ankara.
Sezal,İ. 2002 Sosyolojiye Giriş, Martı Yay., Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|