BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS106BYabancı Dil IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İngilizcenin konuşulduğu ülkelerin kültür değerlerini öğrenerek, düzeye uygun basit ve bileşik cümlelerle İngilizce iletişim kurabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Sertakul TURGUT
Öğrenme Çıktıları
1Basit ve bileşik cümlelerden (simple, compound and complex sentences) oluşan bir parçada geçen kelimelerin anlam bilgisi,
2Basit ve bileşik cümle öğelerinin kullanım yeri bilgisi,
3Basit ve bileşik cümlelerle ilgili belli başlı dilbilgisi kuralları bilgisi,
4A1-A2 seviyesindeki bir karşılıklı konuşmayı anlayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğrencilerin, güncel hayatla ilgili cümleleri ve sıkça kullanılan ifadeleri anlayabilmeleri (kendileri, aileleri, iş ve yakın çevreleri, alışveriş vb. ile ilgili bilgileri), gerekli durumlarda anlaşılır ve bildik konuların doğrudan aktarımını yapabilmeleri, temel seviyedeki anlatımlarla kendilerini, eğitimlerini, yakın çevrelerini ve doğrudan ihtiyaca yönelik durumlarını anlatabilmeleri için Yabancı Dil I dersini temel alan ve devamı olan konuları (Present Continuous, adverbs of manner, comparison of adjectives, superlative adjectives, prefer + noun/-ing form, will, Present Perfect, have to/ don’t have to, wh- questions, be going to for intentions and plans, infinitive of purpose, verbs + infinitive/-ing form etc.) içermektedir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Seyahat ve turizm hakkında konuşma, kültürel farklılıkları ifade etme.
2Şehirleri sorma ve tanımlama, yer yön tarifi yapma.
3Alıştırmaları yapma, önceki konuları tekrar etme.
4Geçmiş olaylar hakkında konuşma, sorular sorma
5Bir görüşmede soru sorma ve soruları cevaplama.
6Alıştırmaları yapma, önceki konuları tekrar etme.
7Sağlık problemlerini ifade etme, tavsiyede bulunma, tavsiye isteme.
8Ara sınav
9Ne düşündüğünü insanlara ifade etme, basit talimatları anlama
10Alıştırmaları yapma, önceki konuları tekrar etme.
11Etkinlik düzenleme, gelecekle ilgili dil ifade biçimlerini kavrama, dilek ve taleplerde bulunma.
12Telefon görüşmesi yapma, telefonu cevaplama, insanlara hatırlatmada bulunma.
13Alıştırmaları yapma, önceki konuları tekrar etme.
14Fikir danışma, bir konuşmada birine müdahale etme, konuşmada zaman kazanma ve söz konusu cümleleri anlama, alıştırmaları yapma, önceki konuları tekrar etme.
15Revision.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ERBAŞ Emel; TEYMURTAŞ Serpil (2015): MARATHON, SUPPLEMENTARY BOOK A1 (+ MARATHON A1 Worksheets), Basım Yeri; ydspublishing Küçükçekmece/ İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)73
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ11111111211111111
ÖÇ21111111211111111
ÖÇ31111111211111111
ÖÇ41111111211111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek