BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS117BDijital Okur YazarlıkZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin dijital teknolojileri, dijital ortam ve araçları tanımasını ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır. Dijital teknolojileri kullanarak bilgiyi bulma, işleme, düzenleme, paylaşma, değerlendirme ve analiz etme dersin temel konularını oluşturmaktadır. Dersin sonunda öğrencilerin dijital ortam ve araçları kullanım hakimiyetlerinin sağlanması ve bu alanlarla ilgili farkındalık, sorgulama düzeylerinin yükselmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Kurban DURMUŞOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacak.
2Dijital teknolojileri, dijital ortam ve araçları tanıyacak ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelecek.
3Eğitim ve Teknoloji konusunda fikir sahibi olur
4Eğitim/Öğretim teknolojilerini farklı dönemlere göre tanımlayabilir
5Öğretim teknolojilerinin dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimi açıklayabilir.
6Güncel öğretim teknolojilerini bilir.
7Yeni nesil öğrenci özelliklerinin farkına var
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
İnternet’in Temel Kavramları Web Tarayıcıları - Arama Motorları E-Devlet Taşınabilir Teknolojiler Web 2.0 Sosyal Ağlarda Medya Okuryazarlığı Teknoloji Felsefeleri İnsan Bilgisayar Etkileşimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders konularına giriş
2Dijital okuryazarlık kavramına giriş
3İşletim sistemleri
4Dijital araçlar
5Dijital platformlar
6Örnek uygulamalar
7Mobil kültür
8ara sınav
9Yakınsama
10Büyük veri
11Açık veri
12Dijital demokrasi
13Kolektif zeka
14Dijital uçurum
15Değerlendirme
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Understanding digital literacies, A practical introduction, Rodney H. Jones, Christoph A. Hafner, Routledge, 2012
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı111
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ11322111111111211
ÖÇ21112121111111311
ÖÇ31112121111111111
ÖÇ41111111111111111
ÖÇ51111111111111111
ÖÇ61111111111111111
ÖÇ71111111111111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek