BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS113BPsikolojiye Giriş IZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı psikoloji biliminin temel kavramlarını, uygulama alanlarını öğretmek, fizyoloji ile psikolojinin etkileşimini, duygu, düşünce süreçlerinin davranış üzerindeki etkilerini öğrencilerin kavramasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Süleyman YURTTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Psikolojinin ilgi ve uygulama alanlarıyla ilgili bilgi edinme
2Psikolojinin ilgi alanları arasındaki ilişkileri anlama
3Fizyoloji ve davranış arasındaki ilişkiyi kavrama ve davranışın fizyolojik temelleri hakkında bilgi edinme
4Bilinç kavramı hakkında bilgi edinme ve bilincin farklı durumlarını tanımlama ve anlama
5Algı, duygu, duyum ve güdü kavramları hakkında bilgi edinme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Psikolojinin Farklı İlgi Ve Uygulama Alanları; Psikolojide Farklı Yaklaşımlar Fizyoloji ve Davranış; Davranışın Fizyolojik Temelleri Merkezi Sinir Sistemi Çevresel Sinir Sistemi; İç Salgı Sistemi-Enzimler Duyusal Süreçler; Duyum Eşiği Algı; Algılama Kuralları; Duyum-Algı Farkları; Bireysel Farklılıklar Bilincin Faklı Durumları; Rüyalar Madde Kullanımı; Depresanlar-Stimulanlar Zihinsel Yetenekler; Problem Çözme; Karar Verme; Dil-Düşünce-Zeka Güdüler ve Duygular Güdülenme; Birincil Dürtüler Uyarıcı Kaynaklı Güdüler; Öğrenilmiş Güdüler Duygular; Duyguların İfade Edilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Psikoloji Biliminin Tanımı; Gelişimi
2Psikolojide Farklı Yaklaşımlar
3Fizyoloji ve Davranış; Davranışın Fizyolojik Temelleri
4Nöronlar-Sinir Akımı
5Merkezi Sinir Sistemi
6 Çevresel Sinir Sistemi; İç Salgı Sistemi-Enzimler
7Duyum, Algı, Duyum-Algı Farkları
8ara sınav
9Bilincin Faklı Durumları; Rüyalar
10 Madde Kullanımı; Depresanlar-Stimulanlar
11Zihinsel Yetenekler, Dil-Düşünce-Zeka, Problem Çözme
12Güdüler ve Duygular
13Güdülenme; Birincil Dürtüler
14Uyarıcı Kaynaklı Güdüler; Öğrenilmiş Güdüler
15Duygular; Duyguların İfade Edilmesi
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Morgan, C.T., 2011; Psikolojiye Giriş, Eğitim Kitabevi, Konya. Yardımcı kaynaklar: Atkinson, R.; Atkinson, R.C.; Smith, E.E.; Bem, D.T.; Nolen, S. 2010; Psikolojiye Giriş, Arkadaş Kitabevi, Ankara. Cüceloğlu,D. 2014. İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul. Peron, R. 2003; Neden Psikanaliz, İthaki Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)129
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ14222222222222222
ÖÇ23222222222222222
ÖÇ32223222222222322
ÖÇ45222222222222223
ÖÇ55222222222222224
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek