Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS113B | Psikolojiye Giriş I | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı psikoloji biliminin temel kavramlarını, uygulama alanlarını öğretmek, fizyoloji ile psikolojinin etkileşimini, duygu, düşünce süreçlerinin davranış üzerindeki etkilerini öğrencilerin kavramasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Süleyman YURTTAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Psikolojinin ilgi ve uygulama alanlarıyla ilgili bilgi edinme | 2 | Psikolojinin ilgi alanları arasındaki ilişkileri anlama | 3 | Fizyoloji ve davranış arasındaki ilişkiyi kavrama ve davranışın fizyolojik temelleri hakkında bilgi edinme | 4 | Bilinç kavramı hakkında bilgi edinme ve bilincin farklı durumlarını tanımlama ve anlama | 5 | Algı, duygu, duyum ve güdü kavramları hakkında bilgi edinme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Psikolojinin Farklı İlgi Ve Uygulama Alanları; Psikolojide Farklı Yaklaşımlar Fizyoloji ve Davranış; Davranışın Fizyolojik Temelleri Merkezi Sinir Sistemi Çevresel Sinir Sistemi; İç Salgı Sistemi-Enzimler Duyusal Süreçler; Duyum Eşiği Algı; Algılama Kuralları; Duyum-Algı Farkları; Bireysel Farklılıklar Bilincin Faklı Durumları; Rüyalar Madde Kullanımı; Depresanlar-Stimulanlar Zihinsel Yetenekler; Problem Çözme; Karar Verme; Dil-Düşünce-Zeka Güdüler ve Duygular Güdülenme; Birincil Dürtüler Uyarıcı Kaynaklı Güdüler; Öğrenilmiş Güdüler Duygular; Duyguların İfade Edilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Psikoloji Biliminin Tanımı; Gelişimi | | | 2 | Psikolojide Farklı Yaklaşımlar | | | 3 | Fizyoloji ve Davranış; Davranışın Fizyolojik Temelleri | | | 4 | Nöronlar-Sinir Akımı | | | 5 | Merkezi Sinir Sistemi | | | 6 | Çevresel Sinir Sistemi; İç Salgı Sistemi-Enzimler | | | 7 | Duyum, Algı, Duyum-Algı Farkları | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Bilincin Faklı Durumları; Rüyalar | | | 10 | Madde Kullanımı; Depresanlar-Stimulanlar | | | 11 | Zihinsel Yetenekler, Dil-Düşünce-Zeka, Problem Çözme | | | 12 | Güdüler ve Duygular | | | 13 | Güdülenme; Birincil Dürtüler | | | 14 | Uyarıcı Kaynaklı Güdüler; Öğrenilmiş Güdüler | | | 15 | Duygular; Duyguların İfade Edilmesi | | | 16 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Morgan, C.T., 2011; Psikolojiye Giriş, Eğitim Kitabevi, Konya.
Yardımcı kaynaklar:
Atkinson, R.; Atkinson, R.C.; Smith, E.E.; Bem, D.T.; Nolen, S. 2010; Psikolojiye Giriş, Arkadaş Kitabevi, Ankara.
Cüceloğlu,D. 2014. İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Peron, R. 2003; Neden Psikanaliz, İthaki Yayınları, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|