BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS111BFelsefeye Giriş IZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere giriş düzeyinde felsefi düşünceyi tanıtmak Felsefe aracılığıyla düşünmenin sosyolojik tahayyül gücü geliştirebilmek için gerekliliklerini ortaya koymak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Yakup KAHRAMAN
Öğrenme Çıktıları
1Temel felsefi kavram ve disiplinleri tanır.
2Felsefe aracılığıyla temel seviyede düşünme yeteneğini geliştirir.
3Sosyolojik hayal gücünün gelişimi için felsefenin önemini anlar.
4Felsefi metinleri okuma, anlama ve yorumlama yeteneklerini ilerletir.
5Felsefe ve sosyoloji arasındaki ilişkileri anlayabilir ve bağlantılar kurabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Felsefenin temel kavram ve disiplinlerini kavratmak Felsefe aracılığıyla düşünme yeteneği kazandırmak. Bilim ve felsefe arasındaki ayrım ve bağlantıları kavratmak Felsefi metinleri okuma, anlama ve yorumlama becerileri kazandırmak Felsefe ile sosyolojinin disiplinleri arasında bağlantılar kurabilme yeteneği kazandırmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanışma, dersin içeriğinin ve gereklerinin açıklanması
2Felsefenin kelime kökeni; Logos kavramı; Felsefe etkinliğinin doğası ve felsefe yapmanın koşulları; Felsefenin alt-alanları; Felsefenin diğer disiplinlerden farkı
3Soktates'in Savunması Bertrand Russell: Felsefenin Değeri
4Nermi Uygur, "Bir Felsefe Sorusu Nedir?"
5Argümanın tanımı ve yapısı. Argüman ve açıklama arasındaki farklar. tümdengelimli ve tümevarımlı akıl yürütme
6Felsefede Argüman Örnekleri Mantık Yanlışları
7Cogito argümanı (Descartes, Meditasyonlar, 1 ve 2) Kartezyen şüphe ve şüphe edilemez temel bilgi arayışı Rasyonalizm-empirizm tartışması
8ARA SINAV
9Berkeley'in argümanı. İdealist bilgi kuramı İdealizm-Materyalizm tartışması
10Hume çatalı: apriori bilinen zorunlu önermeler-a posteriori bilinen olumsal önermeler Kant'ın bilgi sınıflandırması: a priori-a posteriori, analitik-sentetik ayrımı
11Bilgi kavramının çözümlemesi: Platon-Gettier Theatetus Gerekçelendirilmiş doğru inanç bilgi midir?
12Bilginin ve metafiziğin olanaklılığı: Tümeller Tartışması
13Metafizik Problemler: Özgür irade ve determinizm problemi Determinizm, Özgürlükçülük ve Bağdaşırcılık
14Metafizik Problemler: Özgür irade ve determinizm problemi Determinizm, Özgürlükçülük ve Bağdaşırcılık
15Metafizik Problemler: Özgür irade ve determinizm problemi Determinizm, Özgürlükçülük ve Bağdaşırcılık
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Arslan, A. 2013. Felsefeye Giriş, Adres Yayınları. Bolay, S.H.2005. Felsefeye Giriş, Akçağ Yayınları, Ankara Gökberk, M. 1980 Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul Ülken, H.Z.1957. Felsefeye Giriş İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)129
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15322222222222212
ÖÇ23243252224423312
ÖÇ33223222223322312
ÖÇ43222252222223212
ÖÇ53224222322222222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek