BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS404Çok Kültürlülük ve Kimlik SosyolojisiZorunlu485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çok kültürlü yapıların incelenmesi, özellikle endüstrileşmiş Batı ülkelerinde almaşık nüfusun kültürel niteliklerini ve bu ye¬ni ortamdaki kültürel değişmesini tartışılacaktır. Bu ders kimlik kavramının kökenini, inşasını ve sosyal, kültürel ve politik anlamlarını sosyolojik çerçeveden analiz etmeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi İlhan KARACA
Öğrenme Çıktıları
1Kimlik kavramının geleneksel ve güncel anlamları üzerine tartışır
2 kimlik kavramının kültürün çeşitli kavramlarıyla ilişkisini kavrar.
3kimlik mücadeleleri, kimlik siyaseti ve kimlik temelli yeni toplumsal hareketler hakkında yorum yapar.
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kimlik kavramının geleneksel ve güncel anlamları üzerine tartışmak, kimlik kavramının kültürün çeşitli kavramlarıyla ilişkisini tartışmak dersin temel gidişatını belirleyecektir. Bunlarla ilgili olarak kimlik mücadeleleri, kimlik siyaseti ve kimlik temelli yeni toplumsal hareketler incelenecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kimlik kavramının geleneksel ve güncel anlamları
2Kimlik kavramının geleneksel ve güncel anlamları
3Kimlik kavramının geleneksel ve güncel anlamları
4kimlik kavramının kültürün çeşitli kavramlarıyla ilişkisi
5kimlik kavramının kültürün çeşitli kavramlarıyla ilişkisi
6kimlik kavramının kültürün çeşitli kavramlarıyla ilişkisi
7kimlik mücadeleleri,
8kimlik mücadeleleri,
9ara sınav
10kimlik mücadeleleri,
11kimlik siyaseti
12kimlik siyaseti
13kimlik siyaseti
14kimlik temelli yeni toplumsal hareketler
15kimlik temelli yeni toplumsal hareketler
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Anık, M. 2012. Kimlik ve Çokkültürcülük Sosyolojisi. İstanbul: Açılım Kitap. Karakaş, M.2013. Türkiye’nin Kimlikler Siyaseti ve Sosyolojisi. Akademik İncelemeler Dergisi. Cilt: 8. Sayı: 2. Özdalga, E. 2014. Kimlik Denklemleri. İstanbul: İletişim Yayıncılık. Özyurt, C. 2012. Kimlik ve Farklılaşma. İstanbul: Açılım Kitap. Yanık, C. 2013. Etnisite, Kimlik ve Milliyetçilik Kavramlarının Sosyolojik Analizi. Kaygı. Sayı:20: 225-237.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav17575
Final Sınavı17575
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ11               
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek