BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS407Türkiye'de Güncel Sosyolojik GelişmelerZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Toplumda önemli tartışmalara yol açan toplumsal gelişmeleri sosyolojik açıdan tartışmak. Suç, şiddet, kadın sorunu, yoksulluk, işsizlik, göç, terör, küreselleşme, postmodernizm, medeniyetler çatışması gibi gündemi işgal eden güncel konular.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1sosyolojik bakış ile güncel durum ilişkisi kurabilecektir
2sosyolojik bakışın odaklandığı temaları tesbit edebilecektir
3sosyolojik bakışın odaklandığı temalardaki değişimi analiz edebilecektir
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Toplumda önemli tartışmalara yol açan toplumsal gelişmeleri sosyolojik açıdan tartışmak. Suç, şiddet, kadın sorunu, yoksulluk, işsizlik, göç, terör, küreselleşme, postmodernizm, medeniyetler çatışması gibi gündemi işgal eden güncel konular.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sosyolojinin Kuramsal Sorunları
2Türkiye’de Toplumbilim Araştırmaları Pratiği
3Siyaset Bilim Araştırmaları
4Kent Araştırmaları
5Nüfus Bilim Araştırmaları
6Aile ve Kadın Araştırmaları
7Tarih Araştırmaları
8Türkiye’de Sosyoloji Eğitimi ve Sosyolojinin Eğitim Sistemi İçindeki Yeri
9ara sınav
10Enformatik Kültür ve Bilgi Toplumu Tartışmaları-I
11Enformatik Kültür ve Bilgi Toplumu Tartışmaları-II
12Yerellik ve Evrensellik Tartışmaları
13Yerellik ve Evrensellik Tartışmaları
14Avrupa Merkezcilik Eleştirileri ve Doğu’nun Bilgisi
15Avrupa Merkezcilik Eleştirileri ve Doğu’nun Bilgisi
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Turner, Bryan, Oryantalizm Postmodernizm ve Globalizm, Anka Yay. Berger, Peter ve S. Huntington , Bir Küre Bin Bir Küreselleşme (2009) , Kitap yay. Huntington, Samuel (1997), Medeniyetler Çatışması, vadi yay. Shahrzad Mojab/ Nahla Abdo (1996), Namus Adına Şiddet Kuramsal ve Siyasal Yaklaşımlar, İst. Bilgi Üniv. Okullarda Şiddet ve Çocuk Suçluluğu, (2007) Anı yay. Edt. Adem Solak
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ11               
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek