Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS405 | Kent Sosyolojisi | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı kent sosyolojisinin içeriğini ve bu içeriğin diğer bilgi alanları ile olan ilişkisini kavramsallaştırma ve bu birikimden güncel sorunlar konusunda yararlanabilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmed Hamza ALPAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler küreselleşme ve kentsel değişim sürecini ilişkilendirebilir ve bu ilişkilerin dayanaklarını ayrıştırabilirler. | 2 | Öğrenciler toplum ve kent arasındaki ilişkiyi zamana yaygın biçimde değerlendirebilirler. | 3 | Ögrenciler sosyal sorunların arkasındaki mekansal olguları yorumlayabilirler. | 4 | Öğrenciler değişen kentsel dinamikleri tanımlayabilirler. | 5 | Öğrenciler değisen kentsel dinamiklerin bütünleştiği sosyal süreçleri Türkiye bağlamında değerlendirebilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders, kent sosyolojisindeki temel yaklaşımlar ve toplum ve kent üzerine önemli teorik tartışmalar ile başlamaktadır. Temel olarak,derste kentsel mekan ve kentte sosyal organizasyon arasındaki ilşkisel yapı ve karşılıklılık ele alınmakta ve 20. ve 21. yüzyıl modern kenti, modern ve postmodern metropolitan alanlar değerlendirilmektedir. dır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kent sosyolojisinin temel kavramları, kent sosyolojisinin kavram alanına ilişkin kuramsal temel, cağdaş kent sosyolojisinin sorunsalları | | | 2 | Tarihsel süreçte kentler, kentlerin kökeni ve gelişimleri | | | 3 | Toplumsal teori ve kentleşme | | | 4 | Chicago okulu ve kent sosyolojisi | | | 5 | Çagdaş kent kuramları | | | 6 | Çağdaş kent kuramları okumaları üzerine tartışma | | | 7 | Göç kavramı ve kuramları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yerel yönetimler | | | 10 | Küresel kentler kuramı | | | 11 | Türkiye'nin kentleşme deneyimi | | | 12 | Türkiye'nin kentleşme deneyimi (devam) | | | 13 | Gecekondu ve toplumsal ilişki ağları | | | 14 | Kentsel dönüşüm | | | 15 | Kent yoksulluğu | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bal, H. 2008. Kent Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta.
Alptekin, M. Y. 2012. Şehir ve Toplum, Beta Yay. İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Soru-Yanıt | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 30 | 2 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|