|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS203 | Sosyal Tabakalaşma ve Hareketlilik | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, toplumsal tabakalaşmanın temel klasik ve modern açıklamalarını tanıtmak ve sosyal, ekonomik ve politik eşitsizliklerin nedenini sınıf, toplumsal cinsiyet ve ırk/etnisite kavramları üzerinden tartışmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Yakup KAHRAMAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Toplumsal tabakalaşmanın kendine özgü teorilerini açıklayabileceklerdir. | 2 | Tabakalaşma ve eşitsizliğin farklı boyutlarını tartışabileceklerdir. | 3 | Toplumsal tabakalaşmayı iktidar, sınıf, toplumsal cinsiyet, ve ırk/etnisite kavramlarına referansla değerlendirebileceklerdir. | 4 | Günümüz sınıf yapısını farklı boyutları ile tartışabileceklerdir. | 5 | Toplumsal hareketliliği açıklayabileceklerdir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu ders, toplumlardaki farklı eşitsizlik formlarını göz önünde bulundurarak toplumsal tabakalaşmanın hem teorik hem de ampirik tartışmalarına giriş yapmaktadır. Tabakalaşma sınıf, toplumsal cinsiyet, ırk/etnisite, iktidar, elitler, yoksulluk, meşrulaştırma ve toplumsal hareketlilik gibi kavramların vurgulanması üzerinden tartışılmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yaklaşımlar, Kavramlar ve Eşitsizliğin Tarihi | | | 2 | Eşitsizliğin Tarihi | | | 3 | Toplumsal Tabakalaşma Teorileri I ve II | | | 4 | Toplumsal Tabakalaşma Teorileri III | | | 5 | Üst Sınıf | | | 6 | Orta Sınıf ve İşçi Sınıfı | | | 7 | Yoksulluk ve Altsınıflar | | | 8 | Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Irk ve Etnisite | | | 11 | Toplumsal Hareketlilik | | | 12 | Eşitsizliğin Sonuçları | | | 13 | Öğrenci Sunumları | | | 14 | Öğrenci Sunumları | | | 15 | Öğrenci Sunumları | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ünal, A.Z. 2011. Toplumda Tabakalaşma ve Hareketlilik, Birleşik Dağıtım Kitabevi
Weber, M. 2012. “Statü Grupları ve Sınıflar”, Ekonomi ve Toplum Cilt 1., Çev. Latif Boyacı, İstanbul: Yarın Yay. S. 423-429.
Balibar, E. ve Wallerstein, I. 1993. Irk, Ulus, Sınıf, Metis Yayınları, İstanbul.
Giddens, A.1999. İleri toplumların Sınıf Yapısı, Birey Yayıncılık, Ankara.
Grusky, D.B.1994. Social Stratification in Sociological Perspective, Westview Press, Oxford.
Turner,B. Eşitlik, Dost Kitabevi, Ankara, 1997. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|