BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS201Klasik Sosyoloji Teorileri IZorunlu236
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sosyoloji alanındaki temel klasik teorilere, disiplini yönlendiren belli isimlerin tartışılması üzerinden giriş yapmak ve bu teorilerin sosyoloji disiplininin gelişmesine etkilerini tartışmaya açmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi İlhan KARACA
Öğrenme Çıktıları
1Klasik sosyoloji kuramının temel konularını tanımlayabileceklerdir.
2Sosyoloji kuramında yer alan farklı yaklaşımları ve eleştirilerini açıklayabileceklerdir.
3Klasik sosyoloji kuramındaki önemli isimlerin düşüncelerini değerlendirebileceklerdir.
4Temel teorik yaklaşımların kavramlarını kullanarak birbirinden ayırtedebilir ve karşılaştırabileceklerdir
5Klasik sosyologların teorilerinin disiplini nasıl etkilediğini tartışabileceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders, sosyoloji alanının temel klasik teorilerine giriş yapmaktadır. Alandaki temel yaklaşımlar Saint-Simon, Alexis De Tacquaville, Karl Marx, Emile Durkheim, Max Weber, gibi isimler üzerinden tartışmaya açılmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin genel tanıtımı
2Sosyolojik Düşüncenin Kurucu Fikirleri
3Sosyolojinin Ortaya Çıkış Sürecinde Fransız İhtilali ve Endüstri Devrimi
4Saint-Simon
5Alexis De Tacqueeville I
6Alexis De Tacqueeville I
7Auguste Comte ve Sosyolojik Teorinin Oluşumu Comte'un Düşüncesinin Temeli: Montesquieu, Turgot, Condorced, Saint-Simon
8Auguste Comte'un Sosyolojik Yaklaşımı
9Ara Sınav
10Karl Marx: Marx'ın Düşüncesinin Temeli ve Bağlamı: Hegel, Feuerbach, Adam-Simith, Engels
11Karl Marx'ın Sosyolojik Yaklaşımı
12Max Weber
13Max Weber
14Emile Durkheim
15Emile Durkheim
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Freyer, H. 2012; Sosyolojik Kuramlar Tarihi, Doğubatı Yayınları Bottomore, T.N.; Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, Çev. Mete Tunçay-Aydın Uğur, V Yayınları, Aron, R.,1998 Sosyolojik Düşüncenin Evreleri, Çev. Korkmaz Alemdar, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, J. J. Rousseau, Toplum Anlaşması, MEB Yayınları, Bottomore, T. 1990;Seçkinler ve Toplum, Gündoğan Yayınları Marx, K. Ve F. Engels. Felsefe İncelemeleri, Yordam Yayınları 2009 Brosious, B.2008; Tarihin Yapıları, Yordam Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav19090
Final Sınavı19090
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ11               
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek