BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS114Psikolojiye Giriş IIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bireysel farklılıklar, kişilik, stres, normal dışı davranışlar ve terapi yöntemleri konularında öğrencilerin temel bilgileri edinmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Süleyman YURTTAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Psikolojinin ilgi ve uygulama alanları hakkında bilglenme
2Kişisel Farklılıklar ve Kişilik kavramı hakkında bilgilenme, farklı yaklaşımlara göre sınıflandırılması konusunu anlama
3Çevresel faktörlerin etkileri hakkında bilgilenme, Stres ve etkilerini kavrama
4Normal ve Normal dışı Davranışlar hakkında bilgilenme
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Genetik ve Davranış, Dikkat ve Algı, İnsan Öğrenmesi ve Bellek, Düşünme ve Problem Çözme, Dil ve İletişim, Duygu ve Heyecanlar, Duyular, Kişilik ve Kişilik Kuramları, Davranış Bozuklukları ve Tedavisi, Tutumlar ve Önyargı, Davranış üzerinde Sosyal Etkiler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Genetik ve Davranış,
2Dikkat ve Algı,
3İnsan Öğrenmesi ve Bellek, Düşünme ve Problem Çözme,
4İnsan Öğrenmesi ve Bellek, Düşünme ve Problem Çözme,
5Dil ve İletişim,
6Duygu ve Heyecanlar,
7Duyular,
8Kişilik ve Kişilik Kuramları,
9ara sınav
10Davranış Bozuklukları ve Tedavisi,
11Davranış Bozuklukları ve Tedavisi,
12Tutumlar ve Önyargı,
13Tutumlar ve Önyargı,
14 Davranış üzerinde Sosyal Etkiler.
15 Davranış üzerinde Sosyal Etkiler.
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Morgan, C.T., 2011; Psikolojiye Giriş, Eğitim Kitabevi, Konya. Yardımcı kaynaklar: Atkinson, R.; Atkinson, R.C.; Smith, E.E.; Bem, D.T.; Nolen, S. 2010; Psikolojiye Giriş, Arkadaş Kitabevi, Ankara. Cüceloğlu,D. 2014. İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul. Peron, R. 2003; Neden Psikanaliz, İthaki Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15               
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek