|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS103 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Atatürk ün gerçekleştirdiği ilke ve inkilapların öğrencilere aktarılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Görevlendirme | Öğrenme Çıktıları | 1 | İnkılap kavramını tanımlayabilir | 2 | Milli mücadeleyi doğru tanımlayabilir | 3 | | 4 | | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İnkılabın tanımı ve Türk inkılabı, Osmanlı Devletinin yıkılışı, Milli Mücadele Dönemi, Milli Mücadele Döneminde yapılan savaşlar, kongreler, devletlerle olan ilişkiler ve yapılan anlaşmalar, Lozan Barış Antlaşması. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin Amacı, Yöntem ve Kaynaklar, | | | 2 | Osmanlı Devleti'nde Anayasanın Oluşum Süreci ve Tanzimat, | | | 3 | II. Meşrutiyet ve 31 Mart Olayı, | | | 4 | Osmanlı’da Fikir hareketleri: Osmanlıcılık, İslamcılık ve Türkçülük, | | | 5 | Balkan Savaşları, | | | 6 | I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devletinin Savaştığı Cepheler, | | | 7 | Mondros Mütarekesi ve Milli Mücadele Hareketinin Doğuşu, | | | 8 | İzmir'in İşgali ve Mustafa Kemal Paşa'nın Anadolu'ya Geçişi, | | | 9 | ara sınav | | | 10 | Havza Bildirisi ve Amasya Genelgesi, | | | 11 | Erzurum ve Sivas Kongreleri, | | | 12 | İstanbul'un İşgali ve Büyük Millet Meclisi'nin Açılışı | | | 13 | İsyan Hareketleri ve Düzenli Orduya Geçiş, | | | 14 | Sakarya Zaferi ve Büyük Taarruz, | | | 15 | Sakarya Zaferi ve Büyük Taarruz, | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | YÖK, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara 1995. Komisyon, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları, Ankara 2009. Y. Akyüz ve diğ., Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara (2010). R. Turan ve diğ., Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları, Ankara 2005. H. Eroğlu, Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi, 2008. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|