BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS113Psikolojiye Giriş IZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı psikoloji biliminin temel kavramlarını, uygulama alanlarını öğretmek, fizyoloji ile psikolojinin etkileşimini, duygu, düşünce süreçlerinin davranış üzerindeki etkilerini öğrencilerin kavramasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi İlhan KARACA
Öğrenme Çıktıları
1Psikolojinin ilgi ve uygulama alanları hakkında bilglenme
2Psikolojinin ilgi alanları arasındaki bağlantıları kavrama
3Fizyoloji ve davranış arasındaki ilişkiyi anlama ve davranışın fizyolojik temelleri hakkında bilgilenme
4Bilinç kavramı hakkında bilgilenme, bilincin farklı durumlarını tanımlama ve kavrama
5Duyum, algı, güdü ve duygu kavramları hakkında bilgilenme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Psikolojinin Farklı İlgi Ve Uygulama Alanları; Psikolojide Farklı Yaklaşımlar Fizyoloji ve Davranış; Davranışın Fizyolojik Temelleri Merkezi Sinir Sistemi Çevresel Sinir Sistemi; İç Salgı Sistemi-Enzimler Duyusal Süreçler; Duyum Eşiği Algı; Algılama Kuralları; Duyum-Algı Farkları; Bireysel Farklılıklar Bilincin Faklı Durumları; Rüyalar Madde Kullanımı; Depresanlar-Stimulanlar Zihinsel Yetenekler; Problem Çözme; Karar Verme; Dil-Düşünce-Zeka Güdüler ve Duygular Güdülenme; Birincil Dürtüler Uyarıcı Kaynaklı Güdüler; Öğrenilmiş Güdüler Duygular; Duyguların İfade Edilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Psikoloji Biliminin Tanımı; Gelişimi
2Psikolojinin Farklı İlgi Ve Uygulama Alanları; Psikolojide Farklı Yaklaşımlar
3Fizyoloji ve Davranış; Davranışın Fizyolojik Temelleri
4Nöronlar-Sinir Akımı
5Merkezi Sinir Sistemi
6 Çevresel Sinir Sistemi; İç Salgı Sistemi-Enzimler
7 Duyusal Süreçler; Duyum Eşiği Algı; Algılama Kuralları; Duyum-Algı Farkları; Bireysel Farklılıklar
8Bilincin Faklı Durumları; Rüyalar
9ara sınav
10 Madde Kullanımı; Depresanlar-Stimulanlar
11Zihinsel Yetenekler; Problem Çözme; Karar Verme; Dil-Düşünce-Zeka
12Güdüler ve Duygular
13Güdülenme; Birincil Dürtüler
14Uyarıcı Kaynaklı Güdüler; Öğrenilmiş Güdüler
15Duygular; Duyguların İfade Edilmesi
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Morgan, C.T., 2011; Psikolojiye Giriş, Eğitim Kitabevi, Konya. Yardımcı kaynaklar: Atkinson, R.; Atkinson, R.C.; Smith, E.E.; Bem, D.T.; Nolen, S. 2010; Psikolojiye Giriş, Arkadaş Kitabevi, Ankara. Cüceloğlu,D. 2014. İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul. Peron, R. 2003; Neden Psikanaliz, İthaki Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15               
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek