Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS111 | Felsefeye Giriş I | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere giriş düzeyinde felsefi düşünceyi tanıtmak Felsefe aracılığıyla düşünmenin sosyolojik tahayyül gücü geliştirebilmek için gerekliliklerini ortaya koymak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Yakup KAHRAMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel felsefi kavram ve disiplinleri tanır. | 2 | Felsefe aracılığıyla düşünme yeteneğini başlangıç düzeyinde geliştirir. | 3 | Felsefenin sosyolojik tahayyül gücü için gerekliliğini kavrar. | 4 | Felsefi metinleri okuma, anlama ve yorumlama becerilerini geliştirir. | 5 | Felsefe ve sosyolojinin disiplinleri arasında bağlantılar kurabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Felsefenin temel kavram ve disiplinlerini kavratmak Felsefe aracılığıyla düşünme yeteneği kazandırmak. Bilim ve felsefe arasındaki ayrım ve bağlantıları kavratmak Felsefi metinleri okuma, anlama ve yorumlama becerileri kazandırmak Felsefe ile sosyolojinin disiplinleri arasında bağlantılar kurabilme yeteneği kazandırmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tanışma, dersin içeriğinin ve gereklerinin açıklanması
| | | 2 | Felsefenin kelime kökeni; Logos kavramı; Felsefe etkinliğinin doğası ve felsefe yapmanın koşulları; Felsefenin alt-alanları; Felsefenin diğer disiplinlerden farkı
| | | 3 | Soktates'in Savunması Bertrand Russell: Felsefenin Değeri
| | | 4 | Nermi Uygur, "Bir Felsefe Sorusu Nedir?"
| | | 5 | Argümanın tanımı ve yapısı. Argüman ve açıklama arasındaki farklar. tümdengelimli ve tümevarımlı akıl yürütme
| | | 6 | Felsefede Argüman Örnekleri Mantık Yanlışları
| | | 7 | Cogito argümanı (Descartes, Meditasyonlar, 1 ve 2) Kartezyen şüphe ve şüphe edilemez temel bilgi arayışı Rasyonalizm-empirizm tartışması
| | | 8 | Berkeley'in argümanı. İdealist bilgi kuramı İdealizm-Materyalizm tartışması
| | | 9 | ARA SINAV | | | 10 | Hume çatalı: apriori bilinen zorunlu önermeler-a posteriori bilinen olumsal önermeler Kant'ın bilgi sınıflandırması: a priori-a posteriori, analitik-sentetik ayrımı
| | | 11 | Bilgi kavramının çözümlemesi: Platon-Gettier Theatetus Gerekçelendirilmiş doğru inanç bilgi midir?
| | | 12 | Bilginin ve metafiziğin olanaklılığı: Tümeller Tartışması
| | | 13 | Metafizik Problemler: Özgür irade ve determinizm problemi Determinizm, Özgürlükçülük ve Bağdaşırcılık
| | | 14 | Metafizik Problemler: Özgür irade ve determinizm problemi Determinizm, Özgürlükçülük ve Bağdaşırcılık
| | | 15 | Metafizik Problemler: Özgür irade ve determinizm problemi Determinizm, Özgürlükçülük ve Bağdaşırcılık
| | | 16 | FİNAL | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Arslan, A. 2013. Felsefeye Giriş, Adres Yayınları.
Bolay, S.H.2005. Felsefeye Giriş, Akçağ Yayınları, Ankara
Gökberk, M. 1980 Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul
Ülken, H.Z.1957. Felsefeye Giriş İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|