|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS107 | Sosyolojiye Giriş I | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri sosyolojideki temel kavramlar, yaklaşımlar ve metodolojiler ile tanıştıran giriş niteliğinde bir derstir. Dersin temel amacı; öğrencilerin kuram (teori) ve görgül (ampirik) araştırma arasında ilişki kurmasını sağlamak, öğrencilerin sosyolojik hayal gücünü geliştirmek ve kuramsal bakış açıları ve bilimsel bilgi açısından sosyolojinin zengin mirasını ortaya koyarak, öğrencilere güncel toplumsal olaylara yönelik sosyolojik bakış açısı kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Süleyman YURTTAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sosyolojinin tanımlarını ve ilk sosyolojik kuramları açıklar. | 2 | Sosyolojinin temel metodolojik yaklaşımlarını inceler. | 3 | Sosyal konuları teorik ve karşılaştırmalı bir çerçevede açıklar. | 4 | Farklı sosyolojik kavramları inceler. | 5 | Farklı sosyolojik teoriler inceler. | 6 | Sosyolojik bir perspektifle sosyal yaşamı analiz eder |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sosyolojinin tanımı, konusu, gayesi, farklılığı, sınırları ve sosyal ilimler içindeki yeri, sosyolojinin bir ilim olarak ortaya çıkışından önceki dönemde sosyal düşüncenin gelişmesi hakkında genel ve kısa bir bilgi, sosyolojinin bir ilim olarak doğuşu ve gelişmesi, sosyolojinin doğuşuna öncülük yapan bazı sosyologların temel görüşleri, çağdaş sosyolojinin temel özellikleri, sosyolojide yeni yaklaşımlar, sosyolojide metodoloji hakkında genel bilgi, aile kurumuna teorik yaklaşımlar, grup sosyal statü, sosyal rol, sosyal yapı ve sosyal ilişkiler kavramlarının incelenmesi. Türkiye'de sosyolojinin doğuşu ve gelişmesi: Türk toplumunda aile, boşanma, endüstrileşme ve aile, ekonomi kurumu, eğitim kurumu, din kurumu, siyasal kurumlar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sosyolojinin tanımı, konusu, gayesi, farklılığı, sınırları ve sosyal ilimler içindeki yeri | | | 2 | Sosyolojinin doğuşu | | | 3 | Sosyolojinin doğuşu | | | 4 | Öncü sosyologların temel görüşleri | | | 5 | Öncü sosyologların temel görüşleri | | | 6 | Çağdaş sosyolojinin temel özellikleri | | | 7 | Çağdaş sosyolojinin temel özellikleri | | | 8 | sosyolojide yeni yaklaşımlar | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Sosyolojide metodoloji hakkında genel bilgi | | | 11 | Aile kurumu | | | 12 | Türk toplumunda aile | | | 13 | Grup sosyal statü, sosyal rol, sosyal yapı ve sosyal ilişkiler | | | 14 | Türkiye'de sosyolojinin doğuşu ve gelişmesi | | | 15 | Türkiye'de sosyolojinin doğuşu ve gelişmesi | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Giddens, A., 2008; Sosyoloji, Kırmızı Yayınları, İstanbul.
Macionis, J. 2012; Sosyoloji, Çev.ed. Vildan Akan, Nobel Yayınları, Ankara.
Bozkurt, V. 2012; Değişen Dünyada Sosyoloji, Ekin Yayınevi, Bursa
Bottomore, T., Nisbet, R., 1996; Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, Ayraç Yayınevi, Ankara.
Sezal,İ. 2002 Sosyolojiye Giriş, Martı Yay., Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 90 | 90 | Final Sınavı | 1 | 90 | 90 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|