Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ELM117B | Dijital Okur Yazarlık | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilerin dijital teknolojileri, dijital ortam ve araçları tanımasını ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır. Dijital teknolojileri kullanarak bilgiyi bulma, işleme, düzenleme, paylaşma, değerlendirme ve analiz etme dersin temel konularını oluşturmaktadır. Dersin sonunda öğrencilerin dijital ortam ve araçları kullanım hakimiyetlerinin sağlanması ve bu alanlarla ilgili farkındalık, sorgulama düzeylerinin yükselmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Alptekin ENGİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacak. | 2 | Dijital teknolojileri, dijital ortam ve araçları tanıyacak ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelecek. | 3 | Eğitim ve Teknoloji konusunda fikir sahibi olur | 4 | Öğretim teknolojilerinin dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimi açıklayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İnternet’in Temel Kavramları Web Tarayıcıları - Arama Motorları E-Devlet Taşınabilir Teknolojiler Web 2.0 Sosyal Ağlarda Medya Okuryazarlığı Teknoloji Felsefeleri İnsan Bilgisayar Etkileşimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders konularına giriş | | | 2 | Dijital okuryazarlık kavramına giriş | | | 3 | İşletim sistemleri | | | 4 | Dijital araçlar | | | 5 | Dijital platformlar | | | 6 | Örnek uygulamalar | | | 7 | Mobil kültür | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Yakınsama | | | 10 | Büyük veri | | | 11 | Açık veri | | | 12 | Dijital demokrasi | | | 13 | Kolektif zeka | | | 14 | Dijital uçurum | | | 15 | Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Understanding digital literacies, A practical introduction, Rodney H. Jones, Christoph A. Hafner, Routledge, 2012 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|