BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ELM109BGenel KimyaZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere genel olarak Kimya konusunda bilgi, beceri ve yeterlilikler kazandırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İbrahim Hakkı KARAKAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Kimyanın, hayatımızdaki ve mühendislik alanındaki önemini açıklar.
2Temel matematik bilgilerini (integral alma, türev alma) kullanarak kimyasal işlemlerin yapılmasını sağlar.
3Kimyanın temelini oluşturan madde, atom, mol, Avagadro sayısı vb. kavramları tanımlar.
4Periyodik tablo ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
5Kimyasal tepkimeler hakkında bilgi sahibi olur.
6Katı, sıvı ve gazlar hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders Genel Kimyanın ilk bölümünü kapsar. Genel kimyanın ilk bölümünde atomun yapısı, bileşikler, kimyasal denklemler ve denklemler, kimyasal hesaplamalar, çözücüler, gazlar, termokimya konularını kapsar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kimyanın temel kavramları, semboller, formüller, reaksiyonlar
2Atomlar, Atom Teorisi, Atom Yapısı, Atom Numarası, Kütle Numarası ve İzotoplar
3Periyodik Tablo, Moleküller ve İyonlar, Kimyasal Reaksiyonlarda Kütle İlişkileri, Atom Kütlesi, Molekül Kütlesi
4Kuantum Teorisi ve Atomların Elektronik Yapısı, Kuantum Sayıları, Atom Orbitalleri
5Bileşiklerin Kimyasal Formülleri ve Adlandırılması, Kimyasal Bağlar, Lewis Yapılarının Yazılması
6Valens Bağ Teorisi; Atomik Orbitallerin Hibritleşmesi, Moleküler Orbital Teorisi
7Sulu Çözeltilerdeki Reaksiyonlar, Asit-Baz Reaksiyonları, Çökelme Reaksiyonları, Kompleksleşme Reaksiyonları
8Arasınav
9Tuzlar, çözünen tuz çözeltileri, Kh, az çözünen tuz çözeltileri
10Elektrokimya (redoks, piller)
11Elektrokimya (elektroliz olayları)
12Bağlayıcı yapı malzemeleri ve kimyasal özellikleri (çimento,kireç,alçı vb)
13Su kimyası: doğal sular, içme suları (fiziksel, kimyasal, biyolojik özellikler)
14Ekosistem, çevre bilim ve çevre parametreleri
15Çevre kirlenmesi (hava, su, toprak, gürültü, radyasyon vb.)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
A.B.Soydan,A.S.Saraç,”Genel üniversite Kimyası ve Modern Uygulamaları”Seç yayın dağıtım,İstanbul,1994 (ISBN-7670-975-13-8) E.Erdik,Y.Sarıkaya,”Temel üniversite Kimyası”,Gazi Kitapevi,Ankara,2000,ISBN:975-7313-01-7 C.E.Mortimer,”Modern Üniversite kimyası”Cilt1-2.Çev.Ed.Prof.Dr.Turhan Altınata.Çağlayan Kitabevi,İstanbul,1999.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14114
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10330
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)105
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1211122
ÖÇ2311122
ÖÇ3211122
ÖÇ4211122
ÖÇ5211122
ÖÇ6211122
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek