Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S408B | Türk Eğit. Sist. ve Okul Yönet. | Zorunlu | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk Eğitim Sistemi Yönetim, bilim ve sanatı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler vermek, Eğitim ve okul yöneticisinin yapmak zorunda olduğu işlerle ve bu işlerin yapılışı ile ilgili ilke, kavram ve teknikleri kavratmak. TME sitemini tanıtmak, sistemin sorunlarını tartışmak ve çözüm önerileri getirmek. İlköğretim kurumlarının örgüt ve işleyişleri hakkında bilgi vermek. İlköğretim kurumları ile ilgili sorunları tartışmak, ilköğretim kurumlarının amacını gerçekleştirebilmesi için yöneticilere düşen görevler hakkında bilgi v |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk eğitim sisteminin amaçlarını ve ilklerini açıklayabilecekler | 2 | eğitim mevzuatı hakkında bilgi sahibi olacaklar | 3 | eğitim yönetimi ve unsurlarını konusunda bilgi sahibi olacaklardır | 4 | okul yönetiminin amaç ve işlevleri hakkında değerlendirmelerde bulunacaklardır | 5 | etkili okul yönetiminin özelliklerini yorumlayabileceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk eğitim sisteminin genel yapısı | Konu anlatımı | | 2 | Türk eğitim sisteminin yasal temelleri. | Konu anlatımı | | 3 | Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı. | Konu anlatımı | | 4 | Yönetim bilimine giriş ve örgüt kavramı. | Konu anlatımı | | 5 | Yönetim teorileri. | Konu anlatımı | | 6 | Yönetim süreçleri. | Konu anlatımı | | 7 | Okul örgütü ve yönetimi. | Konu anlatımı | | 8 | Ara sınav | Konu anlatımı | | 9 | Okul yönetiminde çalışan hizmetleri. | Konu anlatımı | | 10 | Okul yönetiminde öğrenci işleri. | Konu anlatımı | | 11 | Okul yönetiminde eğitim ve öğretim işleri | Konu anlatımı | | 12 | Okul yönetiminde eğitim ve öğretim işleri | Konu anlatımı | | 13 | Okula toplumsal katılım. | Konu anlatımı | | 14 | Öğretim liderliği. | Konu anlatımı | | 15 | Öğretim liderliği. | Konu anlatımı | | 16 | Final Sınavı | Konu anlatımı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım. Ders Kitabı: Memduhoğlu, H.B., Yılmaz, K. 2011; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara. Yardımcı Kitaplar: Çelik, V. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara Başaran, E. 2006; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks Yayınları, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 7 | 2 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|