Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S402B | Türk Eğitim Tarihi | Zorunlu | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarına Türk eğitim tarihi, Türk Eğitim devrimi, Türk eğitim sisteminin genel unsurları ve Türkiye’de öğretmen yetiştirmenin geçmişten günümüze geçirdiği evreler hakkında teorik bilgileri kavratmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini kavrayabilecekler | 2 | 2. Türk eğitim sistemindeki reform ve devrimlerin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirebilecekler | 3 | 3. Türkiye’de öğretmen yetiştirme konularında yapılan düzenlemeler hakkında analizler yapabilecekler | 4 | 4. Eğitim alanındaki gelişmelerden haberdar olacaklardı |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme. Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi | Konu anlatımı | | 2 | Türklerin İslamiyet'i kabul ettikleri ilk dönemde Eğitim Tarihi | Konu anlatımı | | 3 | Selçuklular ve Anadolu Beylikleri'nde Eğitim | Konu anlatımı | | 4 | Osmanlılar da kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar eğitim(1299-1776) | Konu anlatımı | | 5 | Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839) | Konu anlatımı | | 6 | Tanzimat Dönemi Eğitim Tarihi | Konu anlatımı | | 7 | I.Meşrutiyet ve II. Abdülhamit Dönemi'nde Eğitim | Konu anlatımı | | 8 | Ara sınav | Konu anlatımı | | 9 | I. Meşrutiyet Dönemi'nde Eğitim | Konu anlatımı | | 10 | II. Meşrutiyet Dönemi'nde Eğitim | Konu anlatımı | | 11 | Milli Mücadele Dönemi'nde Eğitim | Konu anlatımı | | 12 | Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim | Konu anlatımı | | 13 | Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim | Konu anlatımı | | 14 | Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim | Konu anlatımı | | 15 | Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim | Konu anlatımı | | 16 | Final Sınavı | Konu anlatımı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı: Akyüz,Y. (2008). Türk Eğitim Tarihi. Ankara Yardımcı Kitaplar: Özkan, S. (2010). Türk Eğitim Tarihi. Ankara Akyüz, Y., Öztürk, C., vd. (2007). Türk Tarihi ve Kültürü. Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|