Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S403B | Öğretmenlik Uygulaması I | Zorunlu | 4 | 7 | 7 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözler | 2 | Ders planı hazırlar ve sınıfta uygular | 3 | Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygular | 4 | Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanır | 5 | Öz değerlendirme raporları hazırlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama), hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme | Uygulama | | 2 | bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama) | Uygulama | | 3 | hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Uygulama | | 4 | hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Uygulama | | 5 | hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Uygulama | | 6 | bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme | Uygulama | | 7 | bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme | Uygulama | | 8 | Ara sınav | Uygulama | | 9 | bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme | Uygulama | | 10 | bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | Uygulama | | 11 | bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | Uygulama | | 12 | bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | Uygulama | | 13 | bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | Uygulama | | 14 | bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | Uygulama | | 15 | portfolyo hazırlama | Uygulama | | 16 | Final Sınavı | Uygulama | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı: Yiğit, N. (Ed). (2006). Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Celepler Matbaacılık, Trabzon. Yardımcı Kitaplar: • MEGEB. Fakülte-Okul İşbirliği. YÖK/Dünya Bankası, Ankara,1998. • Demirtaş, H., ve H., Güneş, “Okul Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri Etkinlik Hazırlama Kılavuzu”. Anı Yayıncılık, Ankara,2004. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 6 | 84 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 33 | 33 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 34 | 34 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|